Opravený povrch silnice II/201 od konce obce Broumov až na státní hranici České republiky je dlouhý 3.230 m. Původní asfaltobetonový povrch z roku 1984 byl již značně vyžilý, opotřebovaný a vykazoval velké množství poruch, které už nebylo možno opravit běžnou údržbou.
Oprava silnice byla řešena odfrézováním staré obrusné vrstvy a srovnáním profilu silnice s následnou pokládkou nové ložné a obrusné vrstvy. Po odfrézování starého povrchu byly ještě provedeny lokální sanace rozpadlých míst vozovky a pročištěny přilehlé silniční příkopy včetně zhotovení a dosypání krajnic. Celý úsek má nové vodorovné dopravní značení taženým plastem.
„Zvolený technologický způsob opravy silnice dle projektové dokumentace a její velmi dobrá kvalita provedení zajišťuje dlouhodobou životnost bez poruch,“ zhodnotil opravuž náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer.
Silnice byla opravována za částečné uzavírky s problémy způsobenými nekázní a bezohledností přepravců dlouhého dřeva, kteří ve velkém počtu denně projížděli opravovaným úsekem silnice.
Stavební práce byly zahájeny 30. 6. 2016 a dokončeny 31. 8. 2016 v souladu se schváleným harmonogramem prací dle SOD a rozhodnutím úřadu.
Technické údaje a spotřeba materiálu:
Název stavby: „II/201 Zadní Chodov – státní hranice ČR“
Celková délka opravy 3.230 m
Průměrná šířka 6 m
Pročištěné silniční příkopy v délce 6.459 m
Plocha obrusné vrstvy ACO 11+
modifikované, tl. 50 mm 21.174 m2
Plocha ložné vrstvy ACL 16+
modifikované, tl. 50 mm 20.617 m2
Celková spotřeba obalované směsi 5.570 t
Množství použitého recyklátu na
krajnice a sjezdy 1.685 t
Cena stavebních prací pro SÚS PK 9,9 mil. Kč (včetně DPH)
Zhotovitel: EUROVIA CS, a.s. závod Plzeň
Projektant: INGEM inženýrská a.s., Plzeň
TDI: INGEM a.s., Plzeň