Provedena bude nejenom rekonstrukce mostovky, ale i kompletní rekonstrukce všech prvků, které vyžadují opravu. Použity budou odolnější materiály. Most bude pět měsíců zavřený. Opravu zajišťuje Správa veřejného statku města Plzně, která za ni zaplatí téměř 7 milionů korun.
Most přes Mži v Radčicích slouží hlavně místním obyvatelům. Důležitý je i pro cyklisty jedoucí údolím Mže a pro zemědělce, kteří zde pěstují mimo jiné hlávky pro vyhlášené křimické zelí. „Most se letos dočká opravy, při které bude mírně rozšířen, a díky nové pevnější mostovce se zvedne i jeho maximální povolené zatížení ze 6 na 20 tun,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro dopravu a životní prostředí Aleš Tolar, do jehož gesce spadá i Správa veřejného statku měst Plzně, která o most pečuje.
„Během stavby, která má být dokončena na počátku října 2024, dojde k výměně stávající dřevěné mostovky za železobetonovou, která bude spřažena se stávající nosnou ocelovou konstrukcí. Ta bude opatřena novou protikorozní ochranou. Budou také opravena stávající ložiska a osazeny mostní, tzv. dilatační závěry. V rámci stavby dojde i k sanaci a drobné opravě stávajících opěr a zpevnění prostoru u nich. Budou také opraveny opěrné zídky v místě nájezdů na most,“ uvedl Václav Šašek z Úseku komunikací Správy veřejného statku města Plzně, který má stavbu na starosti.
Po dobu stavby nebudou moci na most ani pěší či cyklisté. Ti budou muset použít objízdnou trasu přes Křimice. O něco delší trasou přes Křimice budou jezdit auta a zemědělská technika, která most dosud používala. Mezinárodní Panevropská cyklotrasa s číslem 37, která kolem mostu projíždí, nebude stavbou dotčena, městský cyklistický okruh označovaný číslem 2151 bude ale opravou mostu přerušen.
Zhotovitelem stavby je firma Robstav, k.s., která zakázku získala za nabídnutou cenu stavby 6 857 807 korun včetně DPH.