Další stavba v plzeňském uzlu. Je známý zhotovitel rekonstrukce Lobzy - Koterov

Správa železnic zahájí rekonstrukci další trati na území západočeské metropole.

SEO UNIWEB

Obnovou projde téměř čtyřkilometrový úsek mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Tu po skončení prací přestanou využívat cestující, pro které se otevře nová zastávka Plzeň-Slovany. Dokončení prací je plánováno v lednu 2024.

Správa železnic si u této veřejné zakázky s názvem Uzel Plzeň, 5. stavba – Lobzy – Koterov stanovila maximální přípustnou nabídkovou cenu. Zhotovitelem prací se stane Společnost MTS + CHT – Uzel Plzeň, 5. stavba, kterou tvoří firmy Metrostav a Chládek a Tintěra. Smluvní cena je 2,199 miliardy Kč, z toho investice Správy železnic dosahuje 1,28 miliardy Kč, statutární město Plzeň se podílí částkou 50,6 milionu Kč a ŘSD 869,28 milionu Kč. Součástí stavby je ve spolupráci s ŘSD i příprava zárodku tunelu pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20 tak, aby při další stavbě nemusel být opět omezen provoz vlaků. Město Plzeň spolufinancuje novou lávku pro pěší (detaily níže).

Stavba, která navazuje na již dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu, po dokončení umožní zvýšení traťové rychlosti z dnešních 100 na 120 km/h. Přestavbou projde nejen navazující úsek směrem na České Budějovice, ale také stanice Plzeň-Koterov. Zde dojde k odstranění tří stávajících nástupišť a následné změně konfigurace kolejiště, které budou tvořit dvě hlavní a dvě předjízdné koleje. V Koterově se zrekonstruují dopravní koleje a provede se příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati směrem na Starý Plzenec. V ose ulice K Dráze se vybuduje nová lávka pro pěší, která nahradí stávající čtyřkolejný přechod do ulice Na Lipce a bude dále pokračovat přes čtyřproudou silniční komunikaci U seřadiště, proto se na jejím financování bude podílet Město Plzeň. Stanice Plzeň-Koterov se bude nově dálkově řídit z plzeňského hlavního nádraží.

Cestující začnou využívat novou zastávku Plzeň-Slovany, která nabídne lepší návaznost na linky MHD a regionální autobusy. Vzniknou zde dvě nástupiště s délkou 120 metrů a nástupními hranami v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový z ulice Lobezská.


weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
karoq 2020 prosinec

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018
seo uniweb