Nový Nissan Micra je tu!

K popisu nového Nissan Micra stačí jediné slovo – „revoluční“.

Cílená propagace v Plzni

K popisu nového Nissan Micra stačí jediné slovo – „revoluční“. Pokrok, který dnes přichází s pátou generací modelu, je v porovnání s předchozí generací obrovský. Od trojice velmi úspěšných supermini, která přišla na svět od prvního představení vozu v Evropě v roce 1983, se vůz dramaticky liší.

Nová Micra je delší, širší i nižší než kdykoliv předtím. Vůz míří přímo do srdce evropského segmentu hatchbacků třídy B, kde panuje obrovská konkurence.

Nissan při vymýšlení, návrhu i výrobě nové Micry vycházel primárně ze zákaznických požadavků a pro novou Micru si stanovil jasný cíl: Vůz má znovu zaujmout místo mezi desítkou nejprodávanějších vozů v tomto segmentu a v přímém souboji se postavit těm nejlepším a nejoblíbenějším modelům své třídy. Na základě porovnání zcela nové Micry s hlavními konkurenty Nissan věří, že svůj cíl Micra nejen splní, ale i překoná.

Vůz má zapůsobit hlavně díky výraznému, sportovně laděnému designu, který posune model Micra novým a odvážným směrem. Luxusní vzhled i styl se týká rovněž interiéru. Vysoce kvalitní kabina se totiž už v základní výbavě pyšní dvoubarevným provedením a materiály měkkými na dotek. Karoserie je výjimečně povedená a její výhradně pětidveřový skelet tak řidiče i spolujezdce hýčká nejlepší ergonomií ve své třídě, aniž by to bylo jakkoli na úkor prostoru pro cestující vzadu. Dostatečně velký zavazadlový prostor snadno uspokojí potřeby zákazníků.

Zcela nová Micra představuje špičku i z technologického hlediska. Je vůbec poprvé k dispozici s celou řadou technologií pro „řízení“ – takových, jež jsou většinou součástí výbavy dražších modelů. Tyto technologie nejsou novinkou jen pro Nissan Micra. Jsou novinkou rovněž pro celý segment. Patří mezi ně funkce inteligentního sledování jízdního pruhu – bezpečnostní systém, který v případě potřeby dovede jemnými korekcemi vrátit Micru do správného směru jízdy.

Micra je také vůbec poprvé vybavena inteligentním panoramatickým kamerovým systémem, který je součástí výbavy crossoverů Juke, Qashqai a X-Trail. Všechny technologie jasně dokazují plnění vize Inteligentní mobility Nissan – vize, pomocí které chce automobilka dosáhnout v budoucnosti dopravy bez emisí a smrtelných nehod.

Fanoušky hudby upoutá nová Micra audiosystémem BOSE Personal. Vůz je jako jediný v segmentu hatchbacků třídy B vybavený moderními reproduktory, které jsou zabudované do hlavové opěrky řidiče. Díky nim je řidič zvukem doslova obklopen.

Zcela nová Micra se skvěle řídí. Její dynamický výkon je výsledkem dokonalé rovnováhy mezi hbitostí a pocitem bezpečí, který vychází z jistého ovládání a předvídatelného chování.

Vůz přichází se třemi motory – dvěma zážehovými a jedním vznětovým – které doplňuje pětistupňová manuální převodovka. Ve všech úrovních (Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta a Tekna) nabízí Micra vysokou úroveň standardní výbavy.

Nová Micra bude přitažlivá i tím, že umožní zákazníkům vyjádřit svou vlastní osobnost a smysl pro design. Vůz bude k dispozici se širokou škálou možností personalizace. Tyto možnosti se budou týkat úpravy exteriéru i interiéru pomocí řady prvků ve stylových a moderních barvách.

Příslib značky Nissan – Vzrušující inovace – je u nové Micry znát z každého detailu, nejvíce ze všeho však na službě Nissan Intelligent Get&Go. Jde o systém sdíleného vlastnictví, který automobilka poprvé vyzkouší v Paříži v roce 2017. Pokud bude projekt úspěšný, čeká jej rozšíření také do dalších zemí.

Je to také další z jasných důkazů skutečnosti, že středobodem nejnovější kapitoly úspěšného příběhu modelu Micra jsou sami zákazníci. Služba Intelligent Get&Go činí díky digitální spolupráci zákazníků novou Micru ještě dostupnější. Zákazníkům tato služba přinese sazby za pronájem, které budou přesně odpovídat konkrétní míře individuálního využití vozidla.

Guillaume Cartier, viceprezident společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, k tomu řekl: „Zaměřili jsme se na to, co zákazníci od vozidel chtějí už dnes, a na to, co od nich očekávají v budoucnu. Tím jsme posunuli evropský segment kompaktních vozů na další úroveň. Zcela nový Nissan Micra je výjimečný vůz, který se vyznačuje výrazným designem, moderním interiérem a sebejistými jízdními vlastnostmi.

Dále dodal: „Evropa má pro Micru zvláštní slabost. Jasně to dokazuje více než tři desetiletí dlouhá tradice a více než 3,5 milionu prodaných vozů. V roce 1993 se Micra proslavila jako první japonský vůz, který zvítězil v anketě Evropské Auto roku."

Protože nová Micra patří mezi sedm vozů, které prošly do finále Evropského Auta roku 2017, má k získání tohoto ocenění velmi dobře nakročeno i letos. Vítěz bude vyhlášen 7. března na autosalonu v Ženevě.

Na hlavních trzích začala příjem objednávek na zcela novou Micru v prosinci roku 2016. V České republice začne prodej v dubnu 2017. 

Zcela nová Micra: znovuzrození ikony

V Evropě má Nissan Micra za sebou 34letou úspěšnou historii. Prodej vozu začal v roce 1983 a Micra se od té doby zařadila mezi nejuznávanější evropské modely. Zákazníci Micru milují a jsou modelu po celou tu dobu výjimečně věrní. Od zahájení prodeje se ho celosvětově prodalo 7 milionů kusů, ze kterých jen na Evropu připadá více než 3,5 milionu.

Zcela nová Micra přichází už v páté generaci a od samého počátku bylo prioritou postavit zákazníka do středobodu celého projektu. Na základě informací získaných od cílových skupin a z výzkumů jsme vystavěli vůz, který je jasnou reakcí na potřeby evropských zákazníků. 

Výrazný design

Nový Nissan Micra má dynamický tvar hatchbacku a s celkovou délkou 3 999 mm zaujímá místo přesně ve středu segmentu hatchbacků třídy B. Vůz charakterizují výrazně řezané a ostré linie, patrné z každého úhlu pohledu. Sportovní design prostě nejde přehlédnout. Nejde tu však jen o skvělý vzhled. Nová Micra má nejnižší součinitel odporu ve své třídě – pouze 0,29, což přispívá k maximální úspoře paliva.

Vůz je delší, nižší i širší než kdykoliv předtím a je k dispozici výhradně v pětidveřové verzi. Větší je i rozvor. V segmentu hatchbacků třídy B je nová Micra nejširším modelem a také jedním z nejnižších.

Rozměry  (mm)

 

Micra   Gen5

vs.   Micra Gen4

Celková délka

 

3999

+174

Celková šířka

 

1743

+78

Celková výška

 

1455

-55


Sportovní rysy
vozu při pohledu zepředu jsou výsledkem zkrácení přední kapoty a zmenšeného A sloupku. Úzké přední světlomety zasahují hluboko do předních blatníků a v každé úrovni výbavy vozu obsahují i charakteristické světlomety LED pro denní svícení. Standardem ve všech úrovních výbavy jsou halogenové světlomety. Světlomety složené kompletně z diod LED jsou k dispozici v závislosti na stupni výbavy. Vůz bude díky nim vypadat ještě výrazněji, bude ještě úspornější a zaručí také lepší viditelnost. Mezi světlomety nalezneme známou přední mřížku ve tvaru V. Mřížka byla přetvořena tak, aby navazovala na linie odvážné přídě nové Micry. Mřížka nese také logo Nissan v nové matné povrchové úpravě.

Z bočního pohledu je zřetelně patrná šikmá linie střechy. Níže nalezneme jinou výraznou linii, která lemuje karoserii nové Micry po celé její délce. U předních dveřích tato linie prudce klesá, aby pak mohla opět vystoupat směrem k zadní části vozu. Černé B a C sloupky vizuálně oddělují střechu od vozu. C sloupky obsahují zapuštěné kliky, kterými se otevírají zadní dveře.

Na zádi vozu upoutají pohled nové sdružené světlomety ve tvaru bumerangu. Pod nimi se rýsují ostré linie nárazníku, který má ve všech úrovních výbavy karbonový vzhled. Za nárazníkem se skrývá výfuk vozu. Standardem je sportovně laděný zadní střešní spoiler, který vylepšuje aerodynamiku vozu. Zadní část vozu je díky všem těmto prvkům snadno rozpoznatelná.

Nová Micra je k dispozici v 10 barvách karoserie. Bílá Ivory a bílá White zastupují pastelové odstíny. Stříbrná Platinum, šedá Gunmetal a černá Enigma představují základní metalické barvy. Mezi výrazné metalické barvy se potom řadí oranžová Energy, červená Passion, zelená Pulse a modrá Power. U těchto barev se také očekává, že budou u zákazníků nejoblíbenější. Jedinou perleťovou barvou je pak bílá Glaze.

Tři z barev – oranžová Energy, zelená Pulse a červená Passion – jsou k dispozici pouze pro Micru. Pro červenou barvu se začala využívat technologie „tónovaného čirého laku“, díky které je celkový odstín povrchové úpravy ještě barevně intenzivnější. To je u Nissanu také novinka.

Exteriér nové Micry je možné dále obohacovat o řadu personalizačních prvků (viz Personalizace). 

Moderní interiér

Interiér nové Micry je pečlivě navržen tak, aby zákazníci byli přímo uprostřed všeho dění. Středem kabiny je palubní deska ve tvaru T, která připomíná křídlo kluzáku. Jednoduchý a harmonický styl palubní desky také nabízí spoustu prostoru pro řidiče vozu i spolujezdce. Přístroje i ovládací prvky byly s ohledem na pohodlí, snadné ovládání a bezpečnost seskupeny do několika bloků. V interním porovnání s konkurenty vychází nová Micra jako vůz, ve kterém vizuální kontrola přístrojů při jízdě zabírá řidiči nejméně času.

Nejvyšší prioritou vývojového týmu byla vysoká úroveň zpracování a co nejvyšší kvalita. Tato kritéria se podařilo splnit použitím dvoubarevně laděných měkčených materiálů, které jsou u Micry standardem ve všech úrovních výbavy. Mezi luxusní detaily pak patří multifunkční volant tvarovaný do „D“ (s rovnou spodní částí, standardní výbava), chromované kliky dveří a výdechy klimatizace.

Dalším cílem při vývoji nové Micry byla výjimečná ergonomie. I tohoto cíle se podařilo dosáhnout. Díky důvtipně organizovanému interiéru se nová Micra stává normou segmentu hatchbacků třídy B. Výškově a podélně nastavitelný volant jsou také součástí standardní výbavy. Snížená pozice řidiče i spolujezdce pak zaručuje dostatek pohodlí na předních sedadlech i osobám vyššího vzrůstu.

V kombinaci s v rámci třídy jedinečným způsobem nastavení sedadla řidiče to znamená, že se za volant vozu pohodlně vejde i řidič s výškou 203 centimetrů. I toto Nissan ověřil, protože takto vysoký člověk pracuje v jeho vývojovém týmu. Pracuje tam také žena, která měří naopak pouze 152 cm – a i ona se za volantem nové Micry cítí jako doma.

Speciálně navržená přední sedadla poskytují neustálou oporu zad a během dlouhých cest pomáhají snižovat únavu řidiče. Nová Micra je oproti své předchůdkyni širší. Větší šířka znamená více prostoru pro lokty pasažérů na zadních sedadlech. Vzadu si mohou pasažéři navíc užívat i největší prostor pro ramena i kolena v dané třídě.

Zavazadelník nabízí velmi dobrý objem 300 l (VDA), která nijak nezmenšuje prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Když se zadní sedadla, dělená v poměru 60/40, sklopí, naroste zavazadelník na 1004 litrů.

Všude v kabině nové Micry jsou rozmístěny odkládací prostory. Díky rozmanitému umístění, designu a objemu jsou tyto odkládací prostory plnohodnotně využitelné celou posádkou vozu. Rozměrnější předměty lze přepravovat ve středové konzole před řadicí pákou. Naleznete zde úložné místo pro mobilní telefon – s osvětlením, konektor USB a 12V zásuvku.

Odkládací přihrádka s objemem 10 l byla speciálně navržena tak, aby se do ní vešla dvoulitrová láhev s nápojem. Lahve do objemu 1,5 l lze bez problémů převážet v přihrádkách předních dveří. Mezi předními sedadly jsou navíc dva držáky nápojů. Další držák nápojů je pak ještě vzadu. Ve všech úrovních výbavy, kromě té nejzákladnější, se o pohodlí řidiče stará i klimatizace, ve vyšších úrovních výbavy je k dispozici automatická klimatizace.

Interiér nové Micry je možné dále obohacovat o řadu personalizačních prvků (viz Personalizace).

Intuitivní technologie

Špičkový audiosystém BOSE Personal

Nový Nissan Micra je vybaven širokou škálou inteligentních technologií pro „řízení“ navržených s cílem zvýšit pohodlí a bezpečnost vozu a usnadnit jeho ovládání. Mnohé z těchto technologií jsou standardem ve všech úrovních výbavy. Některé jsou však volitelně k dispozici až od určité úrovně.

K prvkům, které jsou v segmentu hatchbacků třídy B k dispozici vůbec poprvé, patří luxusní systém BOSE Personal, jenž je díky dvěma reproduktorům umístěným v opěrce hlavy řidiče schopen nabídnout prostorový zvukový vjem.

Audiosystém BOSE Personal tvoří pouhá šestice reproduktorů – další reproduktory jsou v předních dveřích a v A sloupcích. Díky společnému úsilí konstruktérů Nissanu a BOSE zde však kvalita převažuje nad kvantitou.

Takový systém jinde než v Micře nenajdete a je naladěn tak, aby posádce vozu nabídl co nejlepší zvuk. Součástí systému je lehký digitální zesilovač ukrytý pod sedadlem řidiče. Široké zvukové panorama je tak realitou i bez objemného basového reproduktoru. Audiosystém BOSE Premium je součástí výbavy Tekna. V úrovních Acenta a N-Connecta je volitelný.

Systém NissanConnect

K ovládání mnoha funkcí nové Micry slouží pasažérům informačně-zábavní systém umístěný v horní střední části palubní desky. NissanConnect je standardem v úrovních výbavy Tekna a N-Connecta. V úrovni Acenta patří k volitelným prvkům. Standardní informačně-zábavní systém u výbavy Acenta se jmenuje Display Audio. U výbavy Visia+ a Visia je k dispozici pouze základní systém (v úrovni Visia je volitelný).

Systém NissanConnect disponuje 7“ plně barevným vícedotykovým displejem, digitálním rádiem DAB, satelitní navigací a aplikacemi podobnými těm v chytrých telefonech.

Systém Display Audio rovněž nabízí 7“ plně barevný vícedotykový displej. Součástí systému je standardně aplikace CarPlay. Pokud k systému prostřednictvím kabelu Apple Lightning připojíte iPhone (Apple), budete moci využívat hlasové ovládání Siri, mapy Apple s navigačními povely, přístup k hudbě, službám v telefonu a další aplikace jako například Audiobooks a Spotify.

Doplňkem audio systému je pokročilý palubní počítač, umístěný na sdruženém ukazateli mezi otáčkoměrem a rychloměrem na sdruženém přístrojovém panelu. Displej je umístěn tak, aby řidič při jeho kontrole spustil oči z provozu jen na co nejkratší chvíli. Má podobu 5“ barevného displeje TFT s vysokým rozlišením, na kterém řidič najde nejdůležitější údaje o voze a o jízdě samotné. Vychází z technologie, kterou Nissan vyvinul pro crossovery Qashqai a X-Trail a ovládá se pomocí speciálních tlačítek na volantu.

Komplexní škála bezpečnostních technologií

Nová Micra přichází s nejkomplexnější sadou integrovaných bezpečnostních technologií, jakou kdy byl malý vůz Nissan vybaven. Patří k nim:

  • Inteligentní sledování jízdního pruhu Jedná se o systém prevence a upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Systém doposud nebyl součástí výbavy evropských modelů Nissan. Když je systém aktivní, volant jemně zavibruje a vůz se přibrzděním konkrétních kol vrátí zpět do svého pruhu.
  • Inteligentní nouzové brzdění Tato funkce předchází srážkám, případně eliminuje vážnost jejich následků. Její součástí je i technologie rozpoznávání chodců. Ta je u evropských Nissanů v segmentu hatchbacků třídy B k dispozici vůbec poprvé.
  • Rozpoznávání dopravních značek Díky této technologii bude řidič vždy vědět, jaké je rychlostní omezení na komunikaci, po které právě jede. Přečtená hodnota se zobrazuje na displeji palubního počítače.
  • Automatické přepínání světel Když je funkce aktivní, přední světlomety se automaticky přepínají z potkávacích světel na dálková. Funkce tak přispívá k vylepšení viditelnosti v noci a k větší bezpečnosti silničního provo
  • Inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém pomáhá při couvání a jeho součástí je kvůli větší bezpečnosti také systém rozpoznávání pohybujících se objektů.
  • Systém sledování mrtvého úhlu Signál, který vyšlou radarové snímače umístěné v zadním nárazníku, vizuálně i zvukově upozorní řidiče na blízkost jiného vozu ve vedlejším jízdním pruhu. Snižuje se tak nebezpečí srážky při změně jízdního pruhu.

Každá nová Micra má ve standardní výbavě šest airbagů, upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás a výškově nastavitelné bezpečnostní pásy na předních i zadních sedadlech. V nové Micře je rovněž možné používat dětské sedačky se systémem Isofix, a to i na sedadle spolujezdce. Mezi elektronické bezpečnostní systémy vozu patří systém elektronické stabilizace podvozku, protiblokovací systém a asistent rozjezdu do kopce. Standardní výbava každé Micry zahrnuje i omezovač rychlosti, snímač automatického přepínání předních světlometů, automatické zapnutí výstražných světel a systém sledování tlaku v pneumatikách.

Nová Micra je ve výbavě Tekna standardně k dispozici s bezpečnostní sadou Safety Pack. V ostatních úrovních výbavy je tato sada volitelná. Sada rozšiřuje výbavu vozu o tyto funkce: inteligentní systém sledování jízdního pruhu, inteligentní nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel.

Bezpečnostní technologie nové Micry dokazují, že značka neustále postupuje v souladu se závazkem naplnění vize Inteligentní mobility Nissan – vize dopravy s nulovými emisemi a bez smrtelných nehod. Středobodem vize jsou chytrá řešení, díky kterým může Nissan realizovat příslib značky – „Vzrušující inovace“ – a vyrábět vozy, s nimiž budou moci řidiči navázat jistější, propojenější a ještě více vzrušující partnerství.

Vize Inteligentní mobility Nissan byla představena v březnu 2016 na autosalonu v Ženevě a spočívá na třech pilířích. Těmi jsou: Intelligent Power – závazek k vývoji pokročilých hnací ústrojí, jehož dosavadním vrcholem je hnací ústrojí elektromobilů (třeba Nissan Leaf); dále Intelligent Integration – projekt, jehož cílem je dosáhnout většího propojení vozů a společnosti; a nakonec Intelligent Driving – pokročilé technologie, díky nimž bude řidič moci vůz ovládat s větší jistotou. Prvky posledního z pilířů brzo spatří světlo světa, a to v podobě technologie pro autonomní jízdu. Technologie dostala jméno ProPilot a Nissan ji představí na svých nových vozidlech.

Skvělé jízdní vlastnosti

Nový Nissan Micra je výjimečným vozem. Nezáleží na tom, zda se s ním zrovna prodíráte městskou dopravou nebo si užíváte jízdu po volné silnici. Je sestrojen tak, aby byl jako doma jak na těch nejhorších, tak i na těch nejlepších evropských komunikacích. Jízda s novou Microu je hbitá i vzrušující a řidič se může spolehnout na pocit bezpečí, který vychází z předvídatelného chování a ovládání vozu. Současným zájemcům o hatchback třídy B nabízí nová Micra dokonalý koktejl.

Novou Micru postavil Nissan na své (již existující) platformě „V-platform“. Vůz je však dále značně vylepšen a dosahuje tak parametrů zcela nové úrovně. Například díky vysoké tuhosti karoserie a pokročilému odpružení je Micra při průjezdu zatáčkami výjimečně stabilní a méně náchylná k převrácení. Nízká poloha řidiče doplněná prvotřídní ergonomií interiéru navíc snižuje těžiště vozu, což pocit jistoty při ovládání vozu ještě umocňuje. Řízení je přesné, citlivé a s vozem tak lze velice snadno manévrovat.

Za výborným dynamickým výkonem nové Micry stojí i dvě pokročilé technologie:

  • Inteligentní systém regulace jízdy využívá ke zkvalitnění jízdních vlastností Micry motor a brzdy vozu. S jejich pomocí zmírňuje pohyby vozu vpřed/vzad, které jsou patrné při přejetí přes vyšší terénní nerovnost, například přes zpomalovací práh. Tlumiče vozu současně zmírňují vertikální rozkmitání a náklon vozu po přejezdu takové nerovnosti.
  • Inteligentní sledování dráhy vozu se automaticky spouští v zatáčkách a v optimální stopě Micru udržuje úpravou brzdné síly u kol na vnitřní, resp. vnější straně.

K výhodám nové Micry patří také pozoruhodně tichá kabina, která dále zvyšuje míru pohodlí, kterou řidiči vozu při jízdě pocítí. Celý vůz má totiž vylepšenou protihlukovou izolaci, což se projeví především při jízdě vysokou rychlostí, například po dálnici. Izolace je navržena tak, aby řidič slyšel odezvu motoru, ale ostatní hluk, například od pneumatik, už jej neobtěžoval. 

Hnací ústrojí

Nová Micra je při zahájení prodeje k dispozici se třemi živými a úspornými motory. Dva jsou zážehové a jeden vznětový. Každý z motorů byl sestrojen a vyladěn tak, aby seděl k charakteru vozidla a poskytoval tu nejlepší kombinaci výkonu a úspory paliva.

Maloobjemové motory doplněné o pokročilé technologie, které spoří palivo (např. Idle Stop&Start – ISS) představují hlavní způsob snížení provozních nákladů. Nízké provozní náklady jsou v segmentu hatchbacků třídy B hlavním důvodem ke koupi vozidla. Technologie ISS je u nové Micry k dispozici se dvěma ze tří uvedených motorů. Technologie snižuje spotřebu paliva, když je vozidlo v klidu. Všechny motory jsou k dispozici s pětistupňovou převodovkou.

Zahájení prodeje dalších motorů i automatické převodovky se plánuje až v průběhu životního cyklu nové Micry.

Technické údaje:

Motor

Počet válců

Výkon k (kw)

Točivý moment(Nm)

Převodovka

Emise CO2 g/km

(Spotřeba paliva l/100km)

 

 

 

 

 

15"/16" kola

17" kola

 

 

 

 

 

s ISS

bez ISS

s ISS

bez ISS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0.9l turbo benzínový

3

90 (66)

140

MT5

99 (4,4)

107 (4,8)

104 (4,6)

115 (5,1)

1.0l atmosférický benzínový

3

73 (54)

95

MT5

--

TBC Březen ‘17

--

TBC Březen ‘17

1.5l turbo diesel

4

90 (66)

220

MT5

85 (3,2)

97

(3,7)

92 (3,5)

101 (3,8)

 

 

 

 

 

 

 

 



Pět úrovní výbavy: na míru každému zákazníkovi

Nová Micra je k dispozici v pětistupňové škále výbavy: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta a Tekna. Ne všechny úrovně výbavy jsou k dispozici pro všechny motory. Každá nová Micra nicméně bude mít dvoubarevný interiér. Provedení interiéru má tři verze. Jednu pro vozy s výbavou Visia a Visia+, druhou pro úrovně výbavy Acenta a N-Connecta a třetí pro vozy s výbavou Tekna. U výbavy Tekna je ještě volitelně k dispozici kožené čalounění.

Přesné parametry nové Micry se liší v závislosti na konkrétním trhu. Hlavní obsah jednotlivých úrovní výbavy je nicméně tento:

  • Visia: 15“ ocelová kola / kryty kol, světlomety LED pro denní svícení, elektricky ovládaná vnější zrcátka s vestavěnými směrovými světly, elektricky ovládaná přední okna, zadní spoiler, asistent rozjezdu do kopce, inteligentní nouzové brzdění, palubní počítač s indikací zařazeného rychlostního stupně a venkovní teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant, dvoubarevná palubní deska
  • Visia+ bude mít navíc tyto prvky: klimatizace, základní audiosystém se dvěma reproduktory
  • Acenta nabídne navíc toto: 16“ ocelová kola / kryty kol, vnější zrcátka v barvě karoserie a s vestavěnými směrovkami, kliky dveří v barvě karoserie, informačně-zábavní systém Display Audio se 7“ dotykovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory, tempomat, dvoubarevné čalounění
  • N-Connecta nabídne tyto prvky: 16“ hliníková kola, přední mlhovky, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, kožený volant, automatická klimatizace, informačně-zábavní systém NissanConnect se 7“ dotykovou obrazovkou
  • Tekna přidá ještě tyto prvky: 17“ hliníková kola, inteligentní klíč a startovací tlačítko, zadní parkovací kamera se zadními parkovacími snímači, audiosystém BOSE Personal se šesti reproduktory, bezpečnostní sada Safety Pack, prvky personalizace interiéru

Personalizace

Dnes mají zákazníci, kteří kupují hatchback třídy B, velkou touhu svým vozem vyjádřit i svou osobnost. To přivedlo Nissan na myšlenku vytvořit pro novou Micru rozsáhlý program personalizace, ve kterém by bylo možné pomocí dalších prvků a barev ještě více vyzdvihnout výrazný exteriér a moderní interiér vozu.

Exteriér

Personalizace exteriéru nabízí možnost osadit novou Micru dalšími prvky, které jsou už od zahájení prodeje vozu k dispozici ve čtyřech barvách: modrá Power, oranžová Energy, černá Enigma, a chromová Variant. Další barvy přijdou později. Personalizaci je možné objednat u vozů s výbavou Acenta a vyšší. Barevné ladění doplňků lze volit třemi způsoby.

  • Sada Exteriér: kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty předního a zadního nárazníku, ochranné lišty dveří
  • Sada Exteriér Plus: navíc 17“ hliníková kola (výběr z pěti stylů)
  • Sada Exteriér Ultimate: všechny výše uvedené možnosti a navíc vysoce kvalitní a odolné polepy karoserie (výběr ze sedmi stylů). Polepy lze umístit na příď, boky i kapotu Micry a vztahuje se na ně tříletá záruka na vůz.

Interiér

Sada pro personalizaci interiéru obsahuje materiály a barvy, jejichž pomocí se dají upravit čtyři výrazné prvky kabiny – sedák a čalounění, loketní opěrka ve dveřích, kolenní opěrka a přístrojový panel. Sada je k dispozici pro výbavu Acenta a vyšší. Sada, která barevně doplňuje odstín exteriéru nové Micry, je v nabídce v těchto třech barvách: modrá Power, oranžová Energy a červená Invigorating.

Sada pro personalizaci interiéru je v úrovních výbavy Acenta, N-Connecta a Tekna příplatkovým volitelným prvkem. U jednotlivých úrovní výbavy lze volit mezi dvěma barvami. V úrovních Acenta a N-Connecta je to modrá Power a oranžová Energy. V úrovni Tekna je na výběr oranžová Energy a červená Invigorating. Personalizace interiéru není k dispozici pro vozy s exteriérem v barvách bílá Ivory, bílá White a zelená Pulse.

Navíc lze už ve výrobě vůz vybavit celou řadou dalších sad, včetně bezpečnostní sady Safety Pack (standard u výbavy Tekna). Jména dalších sad jsou: Cold, Style, Comfort a Tech. Každá sada má své téma, kterým dokáže zvýraznit vlastnosti konkrétní úrovně výbavy vozu.

Celou řadu dalších prvků personalizace je možné zakoupit také u dealerů Nissan: boční ozdobné lišty, kryty vnějších zrcátek, lišta nárazníku, lišta dolní hrany zavazadelníku, kryt vnitřního zpětného zrcátka, středová loketní opěrka předního sedadla, čalouněné podlahové rohože a rohož zavazadelníku.

Mezi další příslušenství patří střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve, osvětlené prahové lišty, osvětlení interiéru, sportovní pedály, zástěrky, tažné zařízení a různé nosiče na volnočasové náčiní jako kola, lyže atd. 

Na koho nová Micra cílí?

Podle Nissanu je v segmentu B design exteriéru a interiéru vozu silnou motivací ke koupi. Zákazníky přitahuje dynamická a sportovní stylizace modelů. V současnosti chtějí lidé, kteří si malý vůz koupí, aby je okolí vnímalo jako moderní a inovativní. Chtějí být vidět. Nový Nissan Micra s ohromujícím vzhledem a širokou paletou možností personalizace tuto potřebu zákazníků zřetelně naplňuje.

Tak výrazné zaměření na design přináší očekávání, že nová Micra zapůsobí na ženy stejně jako na muže. Má cílit na samostatně žijící mladé lidi, na páry bez dětí a na starší rodiny, jejichž děti už dospěly a opustily domov.

Nová Micra přitahuje soukromé i firemní zákazníky vysoce kvalitním designem a prostorným interiérem. Vysoká úroveň výbavy také znamená, že se nová Micra připojí k trendu, kdy zákazníci začínají preferovat hatchbacky segmentu B před vozy segmentu C.

Služba Nissan Intelligent Get&Go

U nového Nissanu Micra má být zákazník také středobodem maloobchodního prodeje a aktivit spojených s vlastnictvím vozu. Služba Nissan Intelligent Get&Go to jen potvrzuje. Jedná se o právě spuštěný pilotní program, který je v současnosti omezený jen na Paříž, ale pokud bude úspěšný, bude jej možné rozšířit i jinde.

Stručně řečeno, tento program mění nastavená pravidla. Služba Nissan Intelligent Get&Go přetváří zažitý model vlastnictví vozu. Jedná se o chytrý systém, který funguje na principu sdíleného pronájmu. Služba umožňuje více uživatelům, kteří se na internetu seskupí podle svého profilu a působiště, pronajmout si dlouhodobě novou Micru a sdílet celkové náklady na vlastnictví vozu.

Zákazníkům poskytne finanční svobodu, získají nový vůz, aniž by se přitom stali jeho vlastníky.

Výroba

Nový Nissan Micra se vyrábí v závodu Aliance Renault-Nissan ve francouzském městě Flins. Stal se tak prvním osobním vozem značky Nissan, který se vyrábí v továrně patřící Alianci. Po sedmi letech se tak výroba Micry vrací zpět do Evropy, do blízkosti klíčové skupiny zákazníků.

Továrna u západofrancouzského města Flins má s výrobou hatchbacků pro evropský trh dlouholeté zkušenosti. V současné době se zde vyrábí také vozy Renault Clio a Renault Zoe. Ze stejné linky tu bude tedy nově sjíždět i nová Micra. Nissanu přináší tato spolupráce vynikající úroveň kvality a využití obchodního potenciálu.

Tip pro fanoušky automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky Nissan ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Tip na závěr: Přečtěte si nový magazín Nové automobily v ČR. Je k dispozici online i ke stažení ve verzi PDF.

Fotogalerie
Autor: Kateřina Štveráková Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka