Čtyřicetihektarová průmyslová zóna v Mýtě na Rokycansku je po dvou letech od vstupu
prvního investora zaplněna. Posledních pět hektarů plochy podél dálnice D5 z Prahy přes Plzeň do Rozvadova koupila pražská firma,
která tam vybuduje zásobovací sklady a překladiště. Koncem ledna zahájí v Mýtě výrobu největší investor, berounská firma Linde
Frigera. ČTK to řekl František Končel, starosta města s 1240 obyvateli.
Do března chce mít Linde Frigera, nově součást amerického Carrieru, v Mýtě tři linky na výrobu chladicích boxů do obchodů.
"Nyní mají 60 lidí, v březnu jich bude
trojnásobek z okruhu do 20 kilometrů," řekl Končel. Linde skoupila polovinu zóny. Při dobrém
vývoji trhu by v Mýtě postavila pět hal až pro 500 lidí. Nyní podle starosty dokončila první halu se třemi linkami za zhruba 180 milionů korun a začala stavět druhou se zázemím a sklady.
V zóně byla nejprve benzinová pumpa Robin Oil. První výrobní firmou se stal rokycanský Rumpold, který se zabývá sběrem a likvidací odpadu. Před dvěma lety postavil na dvouhektarovém
pozemku halu se dvěma linkami na drcení PET lahví a dalšího plastového odpadu za studena a dnes tam zaměstnává asi 20 lidí.
Poté tam vstoupila plzeňská společnost Fox Cargo, která má v Mýtě spediční centrum a stání pro 60 kamionů. Nyní tam dostavěla místní firma Bagger halu na opravy nákladních automobilů a
stavebních vozidel a zaměstná v Mýtě asi deset lidí. Od města koupila 1,5 hektaru pozemku, stejně jako stavební společnost Robstav, která už požádala o stavební povolení na stavbu haly.
Po úbytku obyvatel v 90. letech se Mýto poslední tři roky rozrůstá. Pomohla tomu kromě zóny také blízkost Prahy i Plzně, kam se řidiči dostanou po dálnici autem za půl hodiny. Dalším
motivačním prvkem je cena pozemku na bydlení ve výši 200 korun za
metr čtvereční. Jedna stavební zóna s 28 parcelami vznikla v
Kařízku, kde už jsou pozemky rozprodány. Z poloviny je koupili
Pražané, zbytek lidé z Plzně a Rokycanska. Druhou zónu připravuje město u bývalé sladovny, kde vznikne na podzim 35 až 70 parcel pro rodinné domky. Na rozdíl od kařízských pozemků ale patří
městu pouze z jedné třetiny a zbytek budou prodávat soukromníci.
Nezaměstnanost v Mýtě je také díky velmi dobrému vlakovému i autobusovému spojení dlouhodobě minimální. "Bez práce je trvale něco mezi 50 až 70 lidmi," uvedl Končel.