Děti Země nesouhlasí se Severojižním průtahem Plzní

Děti Země nesouhlasí s výstavbou Severojižního průtahu, který má vést centrem Plzně. Při výstavbě má dojít k rozsáhlým demolicím a vystavění čtyřproudé ...

Cílená propagace v Plzni

Děti Země nesouhlasí s výstavbou Severojižního průtahu, který má vést centrem Plzně. Při výstavbě má dojít k rozsáhlým demolicím a vystavění čtyřproudé magistrály v těsné blízkosti historického centra. Severojižní průtah nenávratně zničí Lochotínský park, zcela naruší západní část historického centra Plzně a neúměrně zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a Lidické ulice. Výstavba průtahu neodvede dopravu z centra města, jen ji za cenu rozsáhlých demolic, výstavby “betonových mrtvých zón” a zhoršení životního prostředí přesune o několik set metrů do dosud klidných částí města.
“S výstavbou průtahu zásadně nesouhlasíme,” říká Martin Marek z Dětí Země. “Výstavba průtahu se neobejde bez rozsáhlých demolic v Korandově, Kotkově a Kalikově ulici. Průtah také zničí významnou část Lochotínského parku. To všechno jsou zcela konkrétní negativní dopady tohoto řešení.” vypočítává Marek.
Dále uvádí: “Průtah z dopravního hlediska neřeší přetížení Karlovarské třídy, naopak doprava se v zastavěných částech na Karlovarské třídě (úsek křižovatka s Lidickou až Studentská) zvýší na 40 000 aut denně a kamionová doprava z dálničního přivaděče tak bude jezdit přímo pod okny obyvatel Severního předměstí.”
Problém přetížené Klatovské třídy (který je hlavním argumentem zastánců průtahu) by podle Dětí Země vyřešil Severozápadní okruh. Výstavbou okruhu by se také výrazně odlehčilo Karlovarské třídě a bylo by možné zavést rychlý spoj MHD ze Severního předměstí na Borská pole. Martin Marek k tomu říká: “Proti Severozápadnímu okruhu nemáme při dodržení určitých podmínek zásadní připomínky. Především se jedná o nezbytnou náhradu zeleně za část Radčického lesa a šetrné překonání řeky Mže a Vejprnického potoka. Za samozřejmé považujeme zavedení linky MHD a vybudování cyklistické a pěší infrastruktury.”
“Budeme se snažit přesvědčit pana primátora a představitele města, kteří prosazují průtah, aby své stanovisko přehodnotili. Připomínáme, že proti průtahu se vyslovili i lidé ze Společnosti pro veřejnou dopravu a také plzeňští architekti skupiny Zapálení. Navíc i Plzeňský kraj podporuje jako prioritní urychlenou výstavbu Severozápadního okruhu,” uzavírá Marek.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 23.02.2005 16:35




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka