Festival Plzeňské notování se zkrátka vydařil

Plzeňská Měšťanská beseda začátkem října hostila již pátý ročník festivalu sborového zpěvu s názvem Plzeňské notování. Osm dospělých a tři dětské sbory ze všech koutů republiky se sjely do Plzně, aby společně oslavily krásu sborového zpěvu, navzájem se inspirovaly a podpořily k další umělecké tv...

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňská Měšťanská beseda začátkem října hostila již pátý ročník festivalu sborového zpěvu
s názvem Plzeňské notování. Osm dospělých a tři dětské sbory ze všech koutů republiky se sjely do Plzně, aby společně oslavily krásu sborového zpěvu, navzájem se inspirovaly a podpořily k další umělecké tvorbě.

Dvoudenní festival vyvrcholil v sobotu 5. října závěrečným galakoncertem, na kterém se divákům představily všechny zúčastněné dospělé sbory a jeden gymnaziální, sbor Církevního gymnázia v Plzni, který svým vystoupením program galakoncertu zahájil. Každý sbor zazpíval dvě skladby, jednu podle vlastního výběru, druhou vybrala odborná porota na základě vystoupení v průběhu festivalu. Z hlavního města přijel komorní smíšený sbor Carmina Nova a také nevšední kvintet s názvem Pětiklíč. Zdický smíšený sbor, který se může pochlubit více než dvacetiletou aktivní činností, vystoupil pod vedením sbormistryně Martiny Rajtmajerové. Dalšími účinkujícími byly také třicetičlenný ženský sbor Carmina z Přeštic a smíšený sbor Sonitus z Písku vedený dirigentem Václavem Krausem. Nejmladším zúčastněným tělesem byl smíšený pěvecký sbor Arnicor z Třemošné, který byl založen před třemi lety ředitelkou třemošenské ZUŠ, Mgr. Jarmilou Žižkovou. Ze Sezimova Ústí přijel na plzeňský festival smíšený sbor Nokturno, který letos oslavil již 30 let od svého založení. Také originální dvanáctičlenný smíšený sbor Cubitus z Lokte diváky potěšil dvěma svými skladbami. Pomyslnou třešničkou na dortu a vrcholem slavnostního večera bylo vystoupení pořádajícího plzeňského sboru Canticorum pod vedením sbormistryně Anastázie Šolcové, který kromě písní klasického žánru (A. Dvořák: Napadly písně, Žitné pole, Vyběhla bříza běličká; Leroy Anderson: The Typewriter, arr. A. Šolcová), nabídl také známé popové hity (např. Beyonce: Bills, Bills, arr. A. Šolcová, Billy Joel: Uptown Girl, arr. A. Šolcová, Phil Collins: You’ll Be In My Heart, arr. A. Šolcová, Petr Šolc, a další), a to samozřejmě ve své originální aranži doplněné choreografií a nepostradatelným beatboxem Jana Melichara. V úplném závěru programu se na pódiu Velkého sálu Měšťanské besedy sešly všechny účinkující sbory, aby společně zazpívaly skladbu Angels (z autorského pera Robbieho Williamse a Guye Chamberse) a již tradičně Heal The World z repertoáru Michaela Jacksona.

Atmosféra galakoncertu byla přímo strhující, radost z hudby se z jeviště přenesla i na diváky, kteří každé vystoupení odměnili nadšeným potleskem. Festivalem provázel moderátor Vladimír Šťovíček, jehož inteligentní a pohotový humor byl osvěžujícím zpestřením celého programu.
Všechny zúčastněné sbory převzaly z rukou odborné poroty, tvořené doc. PaeDr. Zdeňkem Vimrem, MgA. Jiřím Štruncem, Mgr. Josefem Brabencem a Mgr. Anastázií Šolcovou, hodnotitelské listy s oceněním dosavadní činnosti a doporučením k možnému zlepšení. Pátý ročník festivalu Plzeňské notování se zkrátka vydařil, nezbývá než poděkovat všem, kteří se na jeho realizaci podíleli, a přát si podobný úspěch i v dalších letech.
Iveta Bártová


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 22.10.2013 17:13




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka