Investice do SEO porostou, říká výzkum „2011 State of Digital Marketing Report“
Tento článek obsahuje zajímavé výsledky marketingového průzkumu „2011 State of Digital Marketing Report“, který byl realizován online v srpnu a září roku 2011. Průzkum provedla marketingová agentura Webmarketing123. Průzkumu se účastnilo více než 500 amerických marketingových specialistů, přičemž asi dvě třetiny z nich se označili za marketéry na poli B2B.
Složení marketingového rozpočtu
Součástí výzkumu byla také otázka týkající se skladby marketingového rozpočtu firem. Marketéři typu B2B investují 1/3 ze svých rozpočtů na internetové kampaně do optimalizace pro vyhledávače (SEO), zatímco internetový marketing společností typu B2C je primárně zaměřen na PPC kampaně (42,5 %) a na SEO je vyčleněno 21,5 % rozpočtu.
Úpravy investic v roce 2012
Otázka rozpočtu na rok 2012 přinesla pohled na uvažované změny ve srovnání se stávajícími rozpočty do internetového marketingu. Výsledek průzkumu říká, že 60 % respondentů plánuje zvýšení investic do SMM (social media marketing; typicky FACEBOOK), 53 % chystá zvýšení investic do SEO a 40 % uvažuje nad zvýšením rozpočtu, který je vyhrazen na PPC inzerci.
Chcete poradit s investicemi do internetového marketingu?
Kontaktujte specialisty ze společnosti UNIWEB!
Jan Vavřička UNIWEB s.r.o.
Foto: www.photovibes.cz