Německý obchod v Břasích za rok ztrojnásobil sortiment

Už rok mají možnost zákazníci Německého obchodu v Břasích na Rokycansku nakupovat zboží, se kterým se v českých obchodech běžně nesetkají. Malý obchůdek za dvanáct měsíců své existence ztrojnásobil objem svého sortimentu.

Cílená propagace v Plzni

„Když jsme před rokem začínali, nabízeli jsme kolem dvou stovek položek,“ říká majitelka obchodu René Weschke. „Dnes u nás mohou zákazníci vybírat z bezmála sedmi stovek produktů, přičemž i nadále klademe důraz na potraviny a drogerii ve špičkové kvalitě. Všechno zboží bez výjimky pochází ze Spolkové republiky Německo a funguje u nás takové pravidlo, že kdokoliv by v prodejně našel výrobek, který z Německa není, obdrží ho zdarma jako dárek. Zatím se to ovšem nestalo,“ dodává. 

Prvořadá je pro Německý obchod Břasy především kvalita nabízeného zboží. „Často se stává, že se od zákazníka dozvíme, že stejný výrobek koupený na českém trhu mu, pravděpodobně kvůli odlišné receptuře, nevyhovoval tak, jako ten německý. Třeba u některých masných výrobků zakoupených v Německu jsme skutečně zjistili například vyšší podíl masa, než u stejného výrobku stejné značky prodávaného v Česku,“ potvrzuje tuto domněnku Weschke. Podle majitelky obchodu je přitom přinejmenším zarážející, že za stejný produkt platí Češi v běžných marketech i dvojnásobek ceny oproti Německu. „Ten rozdíl je markantní hlavně u drogerie,“ říká Weschke. „Zjistili jsme třeba, že značkové sprchové gely, které prodáváme za pětatřicet korun stojí v obchodních řetězcích v Česku od sedmdesáti do osmdesáti korun zcela běžně,“ dodává na vysvětlenou.

Německý obchod Břasy přitom i nadále rozšiřuje sortiment svého zboží především o sezónní položky a připravuje pro své zákazníky řadu akcí. „Před Vánoci jsme například soutěžili o nákup zdarma, další soutěž máme naplánovánu v rámci oslav prvních narozenin, které proběhnou 7. května. Právě v tento den dostane každé dítě malý dárek zdarma a jedno veliké překvapení čeká i na dospělé zákazníky,“ říká Weschke. Příjemněji budou zákazníci nakupovat hlavně v letních měsících. „Už od května se mohou všichni těšit na nabídku chlazených nápojů a odpočinkový koutek se slunečníky a sezením umístěný přímo před prodejnou, což jistě ocení hlavně maminky s malými dětmi. S rozšiřováním sortimentu pochopitelně nekončíme a stále platí už rok zavedená praxe – co nemáme, to dovezeme. Rychle a samozřejmě bez příplatku,“ slibuje majitelka.

O oblibě, kterou si malá prodejna přímo naproti bývalému Primalexu získala, svědčí podle majitelky jednak stálí  zákazníci přijíždějící z až čtyřicetikilometrové vzdálenosti, a také skutečnost, že za celý rok provozu eviduje obchod pouze jedinou reklamaci.  Kromě toho se Německý obchod Břasy může pochlubit čtyřmi stovkami fanoušků facebookového profilu a až tisícovkou zobrazení některých příspěvků.

„Naši zákazníci nás jen utvrzují v tom, že děláme něco, co má smysl, a proto v tom rozhodně budeme pokračovat. A neodradí nás ani spousty kontrol, které už u nás na základě udání některých zřejmě nepřejících lidí, strávily kus svého života,“ loučí se Weschke.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka