Plzeň bude poprvé šlapat „ Do práce na kole“

Plzeň se poprvé zapojí do kampaně „ Do práce na kole“, které se zúčastní v dalších deseti českých a moravských městech několik tisíc zaměstnanců. Cílem kampaně je propagovat městskou cyklistiku jako součást zdravého a moderního životního stylu, který pomáhá zlepšit kondici lidí, ale také omezuje zne...

Cílená propagace v Plzni

Plzeň se poprvé zapojí do kampaně „ Do práce na kole“, které se zúčastní v dalších deseti českých a moravských městech několik tisíc zaměstnanců. Cílem kampaně je propagovat městskou cyklistiku jako součást zdravého a moderního životního stylu, který pomáhá zlepšit kondici lidí, ale také omezuje znečišťování ovzduší měst výfukovými zplodinami automobilů a oživuje městské ulice.
V Plzni kampaň koordinuje Centrum pro životní prostředí a zdraví s podporou iniciativy Plzeň na kole. Záštitu nad kampaní v Plzni převzal primátor města Martin Baxa a podporu jí vyjádřila rektorka Západočeské univerzity Ilona Mauritzová nebo ředitelka Fakultní nemocnice Plzeň Jaroslava Kunová.

„Stále více lidí v naší společnosti trpí nadváhou a nedostatkem fyzické aktivity, což je jedním z významných rizikových faktorů mnoha civilizačních chorob, např. nemoci srdce a cév nebo cukrovka. Kampaň Do práce na kole je určena hlavně lidem, kteří mají sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. Pravidelnou cestou do práce na kole mohou nejen ušetřit peníze za benzín, ale také udělají něco pro svoje zdraví, pro lepší životní prostředí, ale i pro svou psychiku,“ uvedl MUDr. Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví. Městská cyklistika a pravidelné cesty do práce nebo do školy na kole zažívají boom. Jde o moderní trend, který mění atmosféru metropolí západní Evropy a činí je příjemnějšími místy pro život. Těším se, že i Plzeň se vydá touto cestou,“ dodal Šuta.


Podpořit kampaň do Plzně přijel osobně na bicyklu i nizozemský velvyslanec Ed Hoeks, který se vloni v Praze zúčastnil velké podzimní cyklojízdy a chystá se i na letošní velkou jarní cyklojízdu. Velvyslanectví Nizozemského království v ČR je jedním z tradičních partnerů kampaně Do práce na kole a pan velvyslanec Hoeks uvedl : „Jsem velice rád, že mohu tuto akci podpořit. Sám jsem v minulosti býval aktivním cyklistou, účastnil jsem se i závodů, například Ronde van Noord Holland. Momentálně chodím do práce spíše pěšky, ale rád se účastním cykloakcí pořádaných v Praze i v regionech. Plzeň by si určitě zasloužila větší množství cyklopruhů, aby se lidé mohli pohybovat bezpečně nejen na rekreačních cyklostezkách, ale i v centru města.


Do kampaně „ Do práce na kole“ se mohou registrovat během dubna na webu dopracenakole.net malé firemní týmy, které pak během května budou soutěžit v pravidelném dojíždění do práce o zajímavé ceny. Kromě Plzně bude kampaň probíhat v dalších deseti českých a moravských městech. Na celonárodní úrovni akci koordinuje sdružení Auto*Mat, které také nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy nebo manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance nejvíce podpoří. „ Například umístí před své sídlo stojany nebo zavedou bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětluje Iva Nevečeřalová z iniciativy Auto*Mat.

„I v Plzni roste počet lidí, kteří se pohybují po městě na kole. Chybí zde ale dostatečné množství stojanů na kola, cyklostezky nejsou přes střed města propojené a leckdo se obává na kola vjet do provozu, který cyklistům nedává prostor, jaký v mnoha jiných městech mají. Pevně věříme, že díky kampani usedne na kolo ještě více Plzeňanek a Plzeňanů a že jim jejich zaměstnavatelé, ale především samotné město Plzeň, začnou vycházet více vstříc,“ říká Petr Vaněk z iniciativy „Plzeň na kole“.

Každý registrovaný účastník dostane tričko s originální grafikou kampaně z biobavlny a se speciálním ekologickým certifikátem od firmy OP Tiger z internetového obchodu Čoromoro.cz a startovací balíček, který bude rozvážet TNT Express.

Kampaň se letos koná v České republice po třetí. V loňském ročníku se do kampaně v Praze zapojilo 2 536 zaměstnanců rozdělených do 829 týmů z 500 firem a institucí. Dokázali by třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 57 tun emisí oxidu uhličitého, jenž se podílí na změně klimatu. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
05.04.2013 12:18



0 +
 
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka