Plzeň posílí službu Senior Expres, pořídila třetí vozidlo

Město Plzeň reaguje na vysoký zájem o svou službu Senior Expres, tedy unikátní systém dopravy pro seniory a zdravotně postižené, rozhodlo proto o koupi třetího vozidla. Díky tomu uspokojí větší množství zákazníků, odhadem jich bude víc o několik tisíc ročně.

Jarní servisní akce AUTO CB

Měsíčně službu využívá na 600 Plzeňanů starších 70 let, jen za prvních 18 měsíců jejího provozu obsloužila dvě vozidla přibližně 8200 klientů, najela s nimi přes 86 tisíc kilometrů. Projekt západočeské metropole už inspiroval i další radnice v České republice. 

„Senior Expres, který nabízí plzeňským seniorům flexibilní řešení v podobě dopravy na zavolání, se osvědčil. Zájem byl tak velký, že jsme každý měsíc museli z kapacitních důvodů odmítnout v průměru až 150 požadavků. Na to nyní reagujeme nákupem třetího vozu. Nadále platí, že Plzeňané ve věku 70 let a více se díky této službě dostanou kamkoliv po městě za 30 korun, při jízdě mimo město pak zaplatí 11 korun za kilometr,“ uvedl primátor Plzně Martin Zrzavecký. Nový vůz poprvé vyjel v pondělí 4. ledna. Součástí služby je nonstop dispečink pro objednání přepravy zákazníka na telefonu 601 381 381. 

Podle Evy Herinkové, náměstkyně primátora pro oblast školství a sociálních věcí, se díky službě města stávají senioři soběstačnější. „Sami senioři si službu nemohou vynachválit, řada z nich ji využívá opakovaně, mnozí pak pravidelně. Evidujeme například Plzeňanku, která v roce 2015 jela ‚expresem‘ víc než 30krát. Velmi pozitivní reakce zákazníků pak máme i na řidiče obou vozidel Senior Expres, lidé chválí jejich vstřícnost a ochotu,“ řekla Eva Herinková. 

Vznik služby inicioval Odbor sociálních služeb Magistrátu města Plzně. V dubnu 2014 začínala s jedním vozidlem. „V rámci republiky jsme byli prvním velkým městem, které se rozhodlo provozovat tuto službu prostřednictvím vlastních útvarů. Původní úvaha byla, aby Senior Expres mohli využívat občané města starší 65 let. Ale v momentě, kdy počet seniorů ve městě atakuje hranici 34 tisíc a k dispozici byl v dubnu 2014 pouze jeden vůz, byla věková hranice 70 let nezbytným parametrem, od tohoto věku mají v Plzni senioři zdarma i hromadnou dopravu,“ přiblížila Alena Hynková, vedoucí sociálního odboru. Služba vystřídala neefektivní, minimálně využívanou autobusovou linku Z 72, smluvně ji zajišťují Plzeňské městské dopravní podniky. 

Plzeňanům jsou k dispozici vozidla VW Caddy. Jedno je v provozu od 6 hodin ráno do 22 hodin večer, druhé a nově i třetí v pracovní dny od 7 do 15 hodin.  

Projekt západočeské metropole už zaujal i další města v České republice. „Náš model Senior Expres kompletně převzalo v závěru roku 2015 město Brno. Za inspirací a pro zkušenosti za námi ale dorazili i zástupci města Sokolov, Karlovy Vary, informace mířily i do Liberce. Ve všech těchto městech se tato služba, pod stejným nebo velmi podobným označením, právě rozjíždí,“ doplnila Eva Herinková. 

Kromě služby Senior Expres pořídilo město v roce 2014 i dva plošinou vybavené vícemístné vozy Renault Master, určeny jsou pro svoz zdravotně handicapovaných dětí do a z plzeňských škol. Stejně tak město zajišťuje pravidelnou kyvadlovou dopravu osob se zdravotním postižením a trvalým pobytem na území Plzně do Centra pobytových a terénních služeb Zbůch. 



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 06.01.2016 10:07



0 +
 
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka