Počet zahraničních turistů v Plzni i po roce 2015 nadále roste

Nejnovější data Českého statistického úřadu dokládají, že počet turistů v Plzni meziročně vzrost o 8,4 %. Markantní je nárůst u zahraničních turistů, kterých za první tři měsíce letošního roku přijelo do Plzně o 16 % více než vloni a strávili zde o 17 % nocí více než za stejné období roku 2015.

Cílená propagace v Plzni

Nárůst nocujících nerezidentů potvrzuje také analýza zbytkových dat mobilních operátorů. Pozitivní čísla ve srovnání s rokem 2014 hlásí Turistické informační centrum.

„Cestovní ruch v České republice obecně roste. Za první čtvrtletí roku 2016 přijelo do Česka o 14 % více zahraničních turistů než ve stejném období loňského roku. Nás však těší především to, že Plzeň je v tomto ohledu ještě o 2 % úspěšnější, což hodnotíme velice pozitivně vzhledem k tomu, že jsme ve srovnání s výjimečným rokem 2015 očekávali spíše pokles. Ukazuje se, že přínos projektu Evropské hlavní město kultury funguje i po ukončení programu roku 2015,“ vysvětluje první náměstek primátora Martin Baxa. 

Podle dat Českého statistického úřadu, který eviduje hosty ubytované v hromadných ubytovacích zařízeních, přijelo do Plzně od ledna do března o 8,4 % více turistů. Návštěvnost roste především u zahraničních turistů, kterých se zde za dané období ubytovalo o 16 % více než vloni a strávili tu  o 17 % více nocí. Celkem do Plzně za první čtvrtletí přijelo více než 48 tisíc hostů, kteří zde strávili necelých 90 tisíc nocí.

„Z pohledu rozvoje cestovního ruchu v Plzni je důležité, že vidíme, že marketingové aktivity, které jsme realizovali v uplynulých dvou letech v souvislosti s projektem Evropského hlavního města kultury, se i nadále zhodnocují. Důležitý je stále rostoucí počet hostů z Německa, které je naším klíčovým zdrojovým trhem. Už vloni vzrostl meziročně počet německých turistů o 39 %. Za první čtvrtletí jich do Plzně přijelo přes 12,5 tisíce, což je o 16 % více než ve stejném období loňského roku,“ uvádí Zuzana Koubíková, ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS.   

Nárůst v řádu desítek procent ČSÚ eviduje také u Slováků a turistů z Asie – především pak z Číny, Jižní Koreji a Tchaj-wanu, což je spíše obecný trend týkající se celé České republiky než konkrétně pouze Plzně. 

Nárůst počtu nocujících hostů za první čtvrtletí potvrzuje také analýza zbytkových dat mobilních operátorů, kterou si celoročně nechává zpracovat organizace Plzeň – TURISMUS. Patrný je však pokles jednodenních návštěvníků, který pravděpodobně souvisí s menší frekvencí a slabší propagací v Plzni konaných akcí. 

Pozitivní vývoj potvrzuje také Turistické informační centrum. Počet jeho návštěvníků a klientů průvodcovských služeb sice vlivem poklesu jednodenních návštěvníků nedosahuje hodnot loňského roku, za první čtvrtletí roku 2016 však uspořádalo o 72 % více prohlídek než za stejné období roku 2014. „Pozitivní trend potvrzují také čísla za měsíc duben. Zatímco v roce 2014 jsme uspořádali v tomto měsíci prohlídky města pro deset skupin, v letošním roce jich bylo 58 pro zhruba 1400 osob. S rokem 2015 se zatím nemůžeme srovnávat, nicméně je vidět, že oproti ostatním běžným rokům je o Plzeň značně větší zájem,“ doplňuje Zuzana Koubíková. 

V souvislosti s  obecným růstem domácího cestovního ruchu zaměřuje organizace Plzeň – TURISMUS v letošní sezoně své marketingové aktivity především na domácí trh. I přes stále rostoucí návštěvnost města ze strany zahraničních turistů je třeba reagovat na stoupající domácí poptávku. Plzeň, přestože není klasickou pobytovou destinací, má co nabídnout například i rodinám s dětmi. Prostřednictvím kampaní cílených na domácí turisty chce Plzeň – TURISMUS do budoucna zvýšit počet domácích příjezdů a udržet tak krok se zbytkem republiky, kde již nyní celá řada destinací profituje z pozitivního růstu domácího cestovního ruchu. 



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 29.05.2016 12:07



5 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka