Tomáš Okrouhlický šestý v závodě 1.2. UCI Rutland-Melton Classic

Výborného výsledku dosáhl lídr rokycanské stáje AC Sparta Praha Tomáš Okrouhlický v závodě Rutland - Melton Classic, když obsadil ve spurtu vedoucí skupiny 6. místo. ,,Mohlo to být ale výrazně lepší, spurtoval jsem na poloprázdné galusce a poslední zatáčku 150 metrů před cílem jsem jel hodně opatrně...

Jarní servisní akce AUTO CB

Výborného výsledku dosáhl lídr rokycanské stáje AC Sparta Praha Tomáš Okrouhlický v závodě Rutland - Melton Classic, když obsadil ve spurtu vedoucí skupiny 6. místo. ,,Mohlo to být ale výrazně lepší, spurtoval jsem na poloprázdné galusce a poslední zatáčku 150 metrů před cílem jsem jel hodně opatrně",
komentoval závěr závodu Tomáš.
Na startu 5. ročníku tohoto závodu zařazeného do kategorie 1.2 UCI se sešla konkurence 172 závodníků, na které čekala porce 11 úseků po nezpevněných polních cestách a šotolině. Tyto úseky se staly prubířským kamenem techniky a závodníků, peloton se na úzkých cestách natahuje do délky až 400 metrů a do jednoho z úseku se ani nepouštějí mechanické vozy, pouze neutrální motorky.
Do prvního šotolinového úseku na 52 kilometru najíždělo celé hlavní pole pohromadě a byl to nesmlouvavý boj v pelotonu o pozice, každý závodník se tlačil dopředu, aby najel do ,,terénu" co nejvíce vpředu. A pak již následuje tvrdá selekce, řada závodníků odpadne kvůli defektům, kdy dlouho čekají za nataženým polem závodníků na pomoc mechanického vozu a zpět do hlavního pole se jim nepodaří dostat. Dále není nouze o pády, která následně rozdělí peloton do několika skupin, které se pak jen vyjímečně sjedou zpět.
Na 120 kilometru vykrystalizoval v čele pelotonu 25 členná skupina, ve které měla Sparta svého lídra, Tomáše Okrouhlického: ,, Tento závod jsem v minulých letech nejel, něco podobného jsem ale několikrát absolvoval v Dánsku a tam se mi vždy dařilo. Alfou a omegou úspěchu v takovém závodě je držet se neustále vpředu, což je hlavně v první polovině závodu hodně těžké, je to boj o každou pozici a ,,loktuje" se skoro pořád. A pelotonem zní velice často hodně nevybíravá slova v několika jazycích. Mě se dařilo být
pořád v popředí a když se po jednom delším šotolinovém úseku vytvořila v čele silná 25 členná skupina, věděl jsem, že už nás nikdo nesjede. "
Čelní skupina vzorně spolupracovala a brzy si získala rozhodující náskok. Osud si pohrál s Tomášem asi 30 kilometrů před cílem, kdy měl defekt , naštěstí sparťanský mechanický vůz byl v tento moment 3. v koloně a po bleskurychlé výměně zadního kola se Tomášovi podařilo vrátit do čela závodu.
Asi 15 kilometrů před cílem poodjeli z vedoucí skupiny 2 závodníci, nepodařilo se jim ale vytvořit výrazný náskok a 6 kilometrů před cílem byly dojeti.
V posledním šotolinovém úseku se jelo na doraz, několik závodníků odpadlo a tak si to v závěrečném spurtu o vítězství rozdalo 18 borců, z vítězství se radoval Australan Zak Dempster z týmu Rapha- Condor.
V cíli bylo klasifikováno v limitu 90 závodníků.

Výsledky:

1. Zakkari DEMPSTER AUS RCS 4:09:56
2. Erwin DE KERF BEL +0
3. Marcin BIALOBLOCKI POL MPT +0
4. Jonathan MCEVOY GBR MPT +0
5. Jose RAMIREZ ESP +0
6. Tomas OKROUHLICKY CZE ASP +0 - AC SPARTA PRAHA
7. Llewwellyn KINCH GBR +0
8. Kasper Linde JORGENSEN DEN GLU +0
9. Lasse BOCHMANN DEN GLU +0
10. David CLARKE GBR EDR +0
....
73. Tomas HRUBY CZ ASP + 14:55


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 24.04.2011 07:18



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka