TOP 09: Nové depo zadluží Plzeň na 29 let

Plzeňská TOP 09 odmítla zadlužení města na bez mála 30 let při stavbě depa a outsourcingu veškeré údržby v rámci městské hromadné dopravy v Plzni a tento projekt v zastupitelstvu města Plzně nepodpořila. Dopady do rozpočtu města budou značné. Na veškerá rizika spojená s touto zakázkou opakovaně upoz...

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňská TOP 09 odmítla zadlužení města na bez mála 30 let při stavbě depa a outsourcingu veškeré údržby v rámci městské hromadné dopravy v Plzni a tento projekt v zastupitelstvu města Plzně nepodpořila. Dopady do rozpočtu města budou značné. Na veškerá rizika spojená s touto zakázkou opakovaně upozorňovalo Ministerstvo financí i Evropská investiční banka, avšak koalice ČSSD a ODS se rozhodla tyto varovné hlasy ignorovat.
„Zarážející je zejména zakotvení financování projektu technické základny v rozpočtu města Plzně. Příjmová stránka rozpočtu nevychází z konzervativních odhadů, ale ze stávajících příjmů a to včetně zachování dividend z městských podniků. Dle mého názoru je celá příjmová stránka rozpočtu hodně optimistická. Myslím si, že i tento přístup byl jedním z důvodů kritiky ze strany Ministerstva financí a Evropské investiční banky. S ohledem na současnou ekonomickou situaci by projektu slušel konzervativní odhad příjmů rozpočtu, který by vylučoval jeho budoucí propad do červených čísel“ říká Tomáš Jílek, člen Finančního výboru ZMP.

Zároveň nedošlo ze strany vedení města k dostatečnému prokázání výhodnosti PPP projektu v porovnání se stávajícími náklady na straně Plzeňských městských popravních podniků. V průběhu procesu se ukázalo, že dostupná studie PPP projektu, podle které byl projekt posuzován a vládnoucí koalicí ČSSD a ODS prezentován, je pouze indikativní. Zastupitelé tak neměli při samotném rozhodování k dispozici všechna relevantní data.



„Srovnání nabídky vychází pouze studie, kterou v minulosti zpochybnil sám náměstek pro dopravu Šimák. Porovnání nabídky se stávajícím stavem bychom považovali za objektivnější. Vládnoucí koalice se příliš nepokoušela hledat alternativní řešení, což s ohledem na možnosti podpory veřejné dopravy deklarované EU pro období po roce 2014 považujeme za nezodpovědné,“ dodává Petr Suchý, zastupitel města Plzně.



„Celý tento projekt je špatně řízen zejména ze strany náměstků Zrzaveckého a Šimáka. Sestavení rozpočtového výhledu ukazuje, že město bude mít v budoucnu velké problémy. Přijde mi, že to bylo sestaveno metodou „po nás potopa“, říká Michal Vozobule, předseda zastupitelského klubu TOP 09 a dodává: „Tento projekt je rizikový a jeho dopady se mohou projevit např. v cenách tepla a vody v Plzni. Od ČSSD nás tento postup až tak nepřekvapuje, je tedy škoda, že se k němu přidala i ODS, která se proklamativně k rozpočtové odpovědnosti hlásí.“


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 28.04.2012 07:01



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka