Češi v posledních letech potvrdili, že při placení na internetu vyhledávají kvalitu, rychlost a především bezpečnost. Platební brány jsou skvělou možností, která pokrývá všechna tato kritéria. Vložení informací o vaší platební kartě probíhá komunikace mezi vaší bankou, institucí vydávající platební kartu a koncovým účtem online obchodu. Vše je šifrované, zabezpečené a obsahuje několik kroků ověření. I proto jsou platby skrze platební brány mezi Čechy tak populární.
Seznam platebních metod pro CZ trh by bez této možnosti rozhodně nebyl kompletní. Bankovní převody v současné době dominují s 29 % transakcí a pravidelně se pohybují na špičce oblíbenosti pro placení na internetu. Očekává se, že do roku 2025 se bankovní převod stane méně populárním ve prospěch alternativních platebních metod, ale prozatimní vývoj stále napovídá neochvějnou popularitu této platební metody.
Česká republika vyniká mezi zeměmi Evropské Unie vysokou mírou používání hotovosti. Úhrada dobírky v hotovosti je v zemi nejoblíbenějším způsobem placení, který představuje 45 % transakcí při online nákupech. K tomuto zvyku přispívá i preference spotřebitelů objednávat zboží online a následně si jej vyzvednout a zaplatit v hotovosti v obchodě, což do jisté míry reflektuje nedůvěru zákazníků v online platby.
Očekává se však, že do roku 2025 dojde k dalšímu snížení popularity plateb v hotovosti, protože se zvýší používání platebních karet. Očekává se, že platby kartou pomocí platebních bran, které se v současnosti získávají na popularitě, porostou a zaujmout významný podíl na českém trhu.
Digitální peněženky v současné době představují pouhých sedm procent tržeb. Přestože se rozšiřují složeným ročním tempem růstu 35 procent, do roku 2025 budou stále zaujímat jen relativně malý podíl na trhu (cca 11 procent). Růstu by měla napomoci rostoucí používání chytrých telefonů pro online nákupy a s ní spojený nástup mobilních bankovních a platebních aplikací, ale také zvyšující se kvalita bankovních aplikací a jejich bezpečnost.
Pořízení digitální platformy pro přijímání plateb online může v konečném důsledku zlepšit celkový výkon vašeho podniku, zákaznickou zkušenost, ale i zvýšit návrat zákazníků na vaše stránky. Podle mezinárodních studií mezi výhody používání alternativních platebních metod patří tyto:
Komerční sdělení. Zdroj fotografie a text: inzerent