Kia zažila přelomový rok 2021

Automobilka KIA má za sebou mimořádně úspěšný rok 2021 v České republice.

Cílená propagace v Plzni

Vyšla jako vítěz z „čipové krize“ a v tuzemsku dosáhla na historicky nejvyšší 4,7% tržní podíl.

Do roku 2022 vstupuje s motivací svoji pozici na českém i světovém trhu dále posílit, a to i díky masivním investicím v oblasti elektromobility a do vyšší udržitelnosti výroby. Cíl, ke kterému směřují veškeré aktivity Kia, je inspirovat pohybem ke zvyšování kvality běžného života zákazníků. Od ledna 2021 jej odráží nové logo a slogan automobilky. Změnou prošlo také obchodní jméno společnosti, z „Kia Motors Corporation’“ je nově „Kia Corporation“. Název změnilo i české zastoupení, konkrétně na Kia Czech.   

„Uvedení nového loga navázalo na představení dlouhodobé strategie Kia s označením ,Plán S‘. Naší značce má pomoci kromě jiného zaujmout přední pozici na celosvětovém automobilovém trhu. Rok 2021 jasně ukázal, že jdeme správným směrem. Sázíme nejen na rozvoj elektromobility, ale také na poskytování řady služeb spojených s mobilitou a upravených podle potřeb a vkusu místních trhů a zákazníků,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.

Ve prospěch vyšší udržitelnosti výroby automobilka upřednostňuje energii z obnovitelných zdrojů a široké využití recyklovaných materiálů. Vydala se tak směrem k uhlíkové neutralitě, které se zavázala dosáhnout napříč celým svým hodnotovým řetězcem do roku 2045. S tím souvisí i skutečnost, že modelová řada Kia bude v Evropě do roku 2035 plně elektrická. V České republice automobilka plánuje mít do roku 2025 v nabídce celkem jedenáct elektromobilů. 

Růst na evropském i českém trhu

Na evropském trhu značka Kia dlouhodobě posiluje jak v oblibě mezi řidiči, tak z pohledu hodnocení odborníků. Dokládá to vítězství elektromobilu EV6 v anketě Auto roku v Německu nebo v Rumunsku a postup mezi finalisty evropské ankety Auto roku 2022 (COTY 2022). Automobilce se daří i v České republice, kde od roku 1993 prodala přes 140 tisíc vozů (141 361 ks) a v listopadu loňského roku se jí podařilo prosadit na pozici třetí nejprodávanější značky osobních automobilů.

„Skokanem roku“ je městský crossover Kia XCeed

V roce 2021 prodala Kia na českém trhu celkem 9 787 vozů a s podílem 4,73 % se stala 5. nejprodávanější značkou. Pozici nejoblíbenějšího modelu na domácím trhu obhájila Kia Ceed (Hatchback, Sportswagon, ProCeed) s 4 622 registracemi. Následovalo oblíbené SUV Kia Sportage, pro které se rozhodlo 1 494 zákazníků a model Kia Rio s 1 096 registracemi. Na čtvrté místo se posunul městský crossover XCeed, jehož prodeje se v České republice zvýšily meziročně o více než polovinu na 983 kusů. Za ním se umístil další dlouhodobě oblíbený městský crossover Kia Stonic, který si v roce 2021 pořídilo 954 zájemců.

Revoluční elektromobil EV6, který vstoupil na tuzemský trh teprve v říjnu, bylo do konce roku 2021 registrováno 19 vozů. Celkově pak Kia prodala na českém trhu v loňském roce 54 elektromobilů (BEV), 20 plug-in hybridů (PHEV) a 162 hybridů (HEV).

Novinky v portfoliu 2021

Kia loni zahájila na českém trhu prodej největšího sedmimístného SUV modelu Kia Sorento v plug-in hybridní verzi. Zákazníkům automobilka rovněž nabídla modernizaci modelové řady Ceed ve třech ze čtyř karosářských verzí, konkrétně Hatchback, Sportswagon a ProCeed včetně sportovních verzí GT a také plug-in hybridní varianty.

Řadu inovací Kia představila také v oblasti rozvoje zákaznických služeb. Její nová aplikace Live Showroom umožnila prostřednictvím mobilního telefonu prezentovat on-line jakýkoli model vozu, ať už jde o specifikaci, barvu nebo motorizaci. Zákazník si jej díky tomu virtuálně prohlédne z pohodlí domova. Další služba s názvem Bezkontaktní testovací jízda zprostředkovává objednání vozu a rezervaci termínu bez přímého kontaktu s obchodním prodejcem Kia.

Automobilka rovněž představila novou nabíjecí kartu Kia EV Power Card, jež umožňuje dobít elektromobil ve většině dobíječek v Česku. V neposlední řadě Kia v roce 2021 obnovila a rozšířila akci pro majitele nově zakoupených elektrických a plug-in hybridních vozů na podporu prodeje „Elektřina na 12 tisíc kilometrů zdarma“.

Rok 2022 plný očekávání

Od ledna 2022 zahajuje Kia prodej 5. generace svého nejpopulárnějšího SUV Kia Sportage. Model je v nabídce s šesti pohonnými jednotkami, konkrétně se dvěma spalovacími, dvěma s mild-hybridním pohonem a vůbec poprvé do nabídky bude zařazen také hybridní a plug-in hybridní pohon.

TIP REDAKCE: Jak ušetřit při nákupu vozů značky KIA ?

Pokud si chcete pořídit auto značky KIA za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:

Poznámka redakce: pokud plánujete nákup nového vozu a hledáte tip na nejlevnější nová auta v České republice skladem (bez ohledu na značku vozu), pokračujte na stránku Nejlevnější nová auta v ČR.

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka