Město Plzeň posiluje službu Senior Expres o sedmý vůz

Další vozidlo služby Senior Expres bude od 1. září sloužit občanům západočeské metropole. Prostřednictvím této služby se Plzeňané ve věku 70 let a více i zdravotně postižení dostanou kamkoliv po městě za 30 korun.

Cílená propagace v Plzni

Díky již sedmému vozu se podaří uspokojit větší množství zákazníků, odhadem o několik tisíc ročně. Projekt Odboru sociálních služeb Magistrátu města Plzně již více jak pět let smluvně zajišťují Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).

Senior Expres funguje od dubna 2014, od té doby přepravil přes 55 tisíc klientů. „Zájem o službu trvale roste. Snažíme se na tuto skutečnost flexibilně reagovat, i když náklady na provoz nejsou zanedbatelné. Město si je však vědomo toho, že senioři představují více než čtvrtinu plzeňského obyvatelstva, a proto každoročně posiluje tuto službu o jeden až dva vozy,“ řekla Eliška Bartáková, náměstkyně primátora pro oblast kultury, památkové péče a sociálních věcí.

„Jsem rád, že město Plzeň podporuje službu, která plzeňským seniorům a zdravotně postiženým občanům, kteří dohromady tvoří téměř třetinu obyvatel Plzně, ulehčuje a zpříjemňuje život,“ uvedl první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP Roman Zarzycký.            

Nově tedy bude občanům města Plzně sloužit sedm shodně označených vozů VW Caddy. Nový vůz byl pořízen za 401 tisíc korun bez DPH. Za svezení zaplatí senioři a zdravotně postižení občané 30 korun v Plzni, při jízdě do vzdálenosti 30 kilometrů od Plzně 11 korun za kilometr.

Počet osob přepravených Senior Expresem je v průměru 1400 měsíčně a neustále stoupá. Prozatím nejvyšší počet, celkem 1460, využilo službu v říjnu 2018, tedy měsíc po zařazení šestého vozidla. „Plzeňské městské dopravní podniky evidují s každým dalším vozem uvedeným do provozu měsíčně zhruba 200 osob přepravených navíc. Dlouhodobě je však z kapacitních důvodů každý měsíc odmítnuto na 260 zákazníků,“ doplnila Alena Hynková, vedoucí magistrátního odboru sociálních služeb.

Naopak ale dochází i ke stornování objednaných jízd – v letošním roce to představuje průměrně 180 odhlášených jízd měsíčně, kdy se klienti omluví předem. Někdy se také stává, že klient jízdu předem nestornuje a vůz vyjíždí zbytečně. „Pokud by k těmto zrušeným jízdám nedocházelo, zvýšila by se efektivita celé služby. V této souvislosti uvažujeme o evidenci storna dle klienta. Jednou z variant je zavedení blacklistu zákazníků, kteří služby zneužívají a blokují bez omluvy stávající kapacitu,“ uvedl Jiří Ptáček, generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.

Doplnil, že s tím souvisí modernizace call centra, které v novém režimu začne fungovat od září. Call centrum zjednoduší objednávání díky propracovanému systému čekání hovorů. Zákazníci neuslyší obsazovací tón, ale budou zařazení do fronty volajících. „Operátor call centra bude dostávat informace o počtu čekajících hovorů a v závislosti na frontě může urychlit objednávání i díky novému rezervačnímu systému, který dle čísla volajícího bude schopen dohledat základní informace o zákazníkovi a přiřadit je bez ručního zásahu k objednávce,“ dodal Jiří Ptáček.

Odbor sociálních služeb službu Senior Expres inicioval a zároveň ji zajišťuje. Mapuje také spokojenost zákazníků, vytíženost vozů, efektivitu přepravy a na základě pravidelných rešerší navrhuje posilování vozového parku.
Zájem o službu rok od roku stoupá. Důvodem je nejen spokojenost klientů, ale zejména demografický vývoj. Ve srovnání s ostatními městy v republice je Plzeň nejrychleji stárnoucím městem. Počet osob pobírajících starobní důchod je bezmála 45 tisíc a spolu s invalidními důchodci je to více než 53 tisíc, což je téměř třetina populace města.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 31.08.2019 17:09



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka