Tipy a novinky ze světa online marketingu - Babel Camp 2016

Před několika dny se fanoušci a profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích.

Jarní servisní akce AUTO CB

Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích

Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla na setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? 

Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti

Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Tip 3: Úspěch vmarketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku

Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.

Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.

"Velkorysý marketingový rozpočet není zárukou zvýšení tržeb a naopak střízlivý rozpočet v oblasti investic do online marketingu může přinést překvapivý úspěch. Nezáleží primárně na výši objemu investic do online reklamy, ale na optimálním rozložení investic do ověřených konverzních zdrojů," potvrzuje lektor a konzultant online marketingu Jan Vavřička ze společnosti UNIWEB.

Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní

Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.

Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.

Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup

Polle de Maag třídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší třeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z

Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité klienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.

Blíže o Babel Campu

Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu včele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 22.09.2016 14:52




10 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka