V osobních vozech dosáhl nejlepšího výsledku od roku 2011 a v užitkových dokonce od roku 1993. Značka také rostla rychleji než trh. Zákazníci Fordu projevují značný zájem o SUV, užitkové automobily, sportovní modely i velké vozy.
Na všech 50 evropských trzích bylo prodáno celkem 401 200 vozů Ford. To je o 8,4 % více než ve stejném období loňského roku, přičemž celý trh narostl pouze o 5,4 %. Tržní podíl značky se tak zvýšil o 0,3 procentního bodu na 8,0 %.
Ford zaznamenal na svých 20 tradičních trzích zvýšení počtu prodaných vozů o 8,5%, na 363 500 kusů. Jeho tržní podíl se udržel na hodnotě 8,2 %, a zůstává druhou nejprodávanější značkou automobilů v Evropě.
„Ford se v Evropě těší stále většímu zájmu, ať už hovoříme o novém Mustangu a Focusu RS, rozrůstající se řadě SUV nebo o našich úspěšných užitkových modelech,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Máme více zákazníků a co je podstatné, získáváme nové soukromé a fleetové zákazníky, kteří si stále častěji pořizují vozy Ford ve vysokých stupních výbavy.“
V prvním čtvrtletí i v březnu 2016 byl Ford nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Na tradičních trzích pro něj bylo první čtvrtletí nejlepší od roku 1993, když značka prodala celkem 80 900 užitkových vozů apolepšila si tak o 14,4%. Tržní podíl Fordu v užitkových vozech dosáhl hodnoty 13,7 %.
Kompaktní EcoSport si připsal 14 600 prodaných kusů, což představuje meziroční zlepšení o 50 %. Také Kuga s 30 700 prodanými vozy a meziročním přírůstkem o 23 % oslavila nejlepší výsledek za první čtvrtletí v celé prodejní historii tohoto modelu.
V návaznosti na zahájení prodeje nového Focusu RS, který od listopadu získal již 5 700 objednávek, Ford letos očekává rekordní počet prodaných sportovních vozů. Mustang si od zahájení prodeje ve třetím čtvrtletí loňského roku objednalo již 16 600 zákazníků. V březnu se navíc tento model stal nejprodávanějším sportovním automobilem v Německu.
Úspěšné byly rovněž velké modely značky Ford. Prodeje modelu S-MAX meziročně narostly o 161 %, v případě Galaxy to bylo o 96 % a u Mondea o 18 %.
Již dva roky po sobě Ford meziročně navýšil svůj tržní podíl a také v roce 2016 bude pokračovat v rozšiřování nabídky v klíčových segmentech:
Ve druhé polovině roku přijde na trh nová Kuga a Edge. Ford očekává, že v evropském segmentu SUV dosáhne v roce 2016 přibližně 30% růstu a poprvé překoná metu 200 000 prodaných vozů.
V kategorii sportovních automobilů uvede Ford novou Fiestu ST200. Stále čerstvou novinkou je Focus RS. Ford plánuje prodat letos v Evropě asi 40 000 sportovních vozů. To by představovalo meziroční růst o 50 %, přičemž již v roce 2015 zvýšil Ford prodeje sportovních modelů o 61 %.
Ford letos rozšíří luxusní řadu Vignale o tři nové modely – S-MAX Vignale, Edge Vignale a Kuga Vignale. V roce 2017 bude mít Ford v nabídce pět modelů Vignale.
Během letošního roku uvede Ford na trh nový model KA+, jímž reaguje na sílící poptávku po cenově dostupných malých vozech.
Pokud jste fanouškem automobilů značky Ford ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.