Nové hnací ústrojí s elektromotorem od automobilky Nissan

Společnost Nissan Motor Co. Ltd. zákazníkům představila své nové hnací ústrojí s označením e-POWER. Technologie e-POWER je tímto poprvé zpřístupněna zákazníkům. Jde o významný milník strategie elektrifikace v rámci vize Inteligentní mobility společnosti Nissan.

Jarní servisní akce AUTO CB

Postaven na technologiích nejprodávanějším elektromoturu v historii

e-POWER staví na technologiích pro elektromobily přivedených k dokonalosti v Nissanu LEAF, nejprodávanějším ryzím elektromobilu v historii, kterého se prodalo už více než 250 000 kusů. Na rozdíl od modelu LEAF má hnací ústrojí e-POWER navíc malý zážehový motor sloužící k dobíjení vysoce výkonné baterie, když je potřeba. Eliminuje tak potřebu externí nabíjecí stanice a zachovává vysoký výkon. 
 

Technologie e-POWER

Systém e-POWER disponuje plně elektrickým pohonem, což znamená, že kola jsou poháněna výhradně elektromotorem. Energie z výkonné baterie je přiváděna do kompaktního hnacího ústrojí e-POWER, které tvoří zážehový motor, generátor elektrické energie, měnič proudu a elektromotor. U tradičních hybridních systémů je slabší elektromotor zkombinován se zážehovým motorem, který pohání kola, když je baterie slabá (nebo při jízdě vysokou rychlostí). Avšak u systému e-POWER zážehový motor nepohání kola, jeho úkolem je jen dobíjet baterii. A na rozdíl od stoprocentního elektromobilu je zdrojem energie nejen samotná baterie, ale i motor.

Toto uspořádání obecně vyžaduje větší elektromotor a baterii, protože jediným přímým zdrojem pohonu kol je elektromotor. Proto je pro automobilový průmysl obtížné instalovat takový systém do kompaktních vozů. Nicméně Nissanu se podařilo najít cestu, jak minimalizovat rozměry, snížit hmotnost, vyvinout způsoby řízení elektromotoru s lepší odezvou a optimalizovat hospodaření s energií. Výsledkem je, že systém e-POWER využívá menší baterii než LEAF, ale poskytuje stejný zážitek z jízdy jako stoprocentní elektromobil.

Přínosy systému e-POWER

e-POWER poskytuje téměř okamžitě robustní točivý moment, což zvyšuje živost jízdy a přináší plynulou akceleraci. Systém rovněž běží velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil. Protože systém e-POWER zapojuje spalovací motor mnohem méně často, jeho spotřeba paliva je srovnatelná s tradičními hybridy, zejména při jízdě městem. Systém e-POWER umožňuje využívat všechny přínosy elektromobilu, ovšem bez obav o nabíjení baterie.

Historie vývoje

Nissan aktivně usiluje o automobilový svět s nulovými emisemi a s nulovým počtem smrtelných prostřednictvím svého programu elektromobilů a technologie autonomní jízdy. Aby se tato představa stala skutečností, vypracoval Nissan vizi Inteligentní mobility, která určuje směr důležitých rozhodnutí společnosti o tom, jak mají být automobily poháněny, ovládány a jak se budou začleňovat do života společnosti. To vše, aniž by byla jakkoli opomenuta snaha zprostředkovat řidičům větší potěšení z jízdy. Systém e-POWER je dalším krokem k realizaci naší vize nulových emisí prostřednictvím nového a účinnějšího elektrického hnacího ústrojí.

Průlom v oblasti technologií hospodaření s energií

V roce 2006 se společnosti Nissan podařil průlom v oblasti technologií hospodaření s energií. Konstruktéři Nissanu dokázali snížit kapacitu baterie na úroveň konkurenčních hybridních vozidel, avšak při zachování žádoucích vlastností elektromobilu, jako je tichý chod a efektivní využívání energie. Navíc se uplatnění technologií Nissanu, jako je integrace spalovacího motoru pro generování elektrické energie, pohonu elektromotorem pro kompaktní vozidla, zesílení tuhosti hnacího ústrojí a snížení úrovně hluku, vibrací a ruchů, stalo základem systému e-POWER a jeho implementace do segmentu kompaktních vozidel.

Nissan reaguje na potřeby jednotlivých světových trhů

Nissan usiluje o vývoj elektricky napájených hnacích ústrojí, která využívají různé druhy paliva odrážející různé potřeby jednotlivých světových trhů. Systém e-POWER je jen jedním z příkladů tohoto úsilí a posílí nabídku elektricky poháněných hnacích ústrojí společnosti Nissan. Nissan rovněž pracuje na výzkumu a vývoji vozidla s palivovým článkem s pevnými oxidy (Solid Oxide Fuel Cell, SOFC) a bude nadále představovat inovativní nové produkty v různých oblastech a propagovat celosvětové využívání elektromobilů.

Poznámka: Systém e-POWER je klasifikován jako sériový hybridní pohon. Note e-POWER představuje vůbec první sériově vyráběný vůz v segmentu kompaktních vozidel vybavený systémem sériového hybridního pohonu.

Tip pro fanoušky automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky Nissan ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Tip na závěr: Přečtěte si nový magazín Nové automobily v ČR. Je k dispozici online i ke stažení ve verzi PDF.

Fotogalerie
Autor: Kateřina Štveráková Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka