ŠKODA od ledna do září 2018 dodala zákazníkům 939 100 vozů

ŠKODA si za první tři čtvrtletí polepšila v Číně (17,7 %), v Rusku (28,2 %) a v Evropě (4,6 %)

Jarní servisní akce AUTO CB

ŠKODA dodala do konce září zákazníkům na celém světě 939 100 vozů, čímž překonala výsledek loňského roku o 7,8 %. V září pak bylo dodáno zákazníkům celosvětově 94 800 vozů (září 2017: 112 900 vozů, -16,0 %). Pokles dodávek zákazníkům na evropských trzích v září je zapříčiněn probíhajícím přechodem všech modelových řad na nový testovací cyklus WLTP. Růst zaznamenala značka v září na důležitém trhu v Rusku (+34,3 %) a loňský úspěch potvrdila s 30 600 dodanými vozy také v Číně. Nejoblíbenější modelovou řadou automobilky zůstává OCTAVIA, poptávka po kompaktním SUV ŠKODA KAROQ i nadále roste.

Probíhající přechod všech modelových řad na nový testovací cyklus WLTP, podle kterého musí mít od 1. září 2018 typové schválení dle nových předpisů všechny nově registrované vozy, je nestandardním důvodem poklesu dodávek zákazníkům na evropských trzích. Některé kombinace motorů a převodovek jsou dočasně nedostupné v závislosti na specifikaci jednotlivých modelů. ŠKODA AUTO dále intenzivně pracuje na homologaci všech modelových variant a současně již významně pokročila v dořešení tohoto úkolu.

Alain Favey, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, říká: „Během prvních tří čtvrtletí letošního roku se nám podařilo dodat zákazníkům celosvětově téměř 940 000 vozů a výrazně tak překonat loňský výsledek. Na počátku října jsme na autosalonu v Paříži představili nové atraktivní varianty našich SUV – modely KODIAQ RS, KAROQ SCOUT a KAROQ SPORTLINE. Důsledně tak pokračujeme v naší SUV ofenzívě.“

V západní Evropě si ŠKODA za prvních devět měsíců roku polepšila na 371 900 dodaných vozů, což v porovnání se stejným obdobím předchozího roku představuje nárůst o 1,7 % (leden až září 2017: 365 800 vozů). V září dodala česká automobilka svým zákazníkům 32 600 vozů, což ve srovnání s loňským výsledkem představuje pokles o 32,8 % (září 2017: 48 500 vozů). V Německu, na nejsilnějším evropském trhu značky, poklesly dodávky zákazníkům o 37,4 % na 11 100 vozů (září 2017: 17 700 vozů). Podle očekávání zaznamenala ŠKODA v září podobný trend i na dalších evropských trzích, například ve Velké Británii (7 500 vozů; -32,7 %), Francii (2 000 vozů; -33,8 %), Itálii (1 900 vozů; -12,3 %), Španělsku (1 500 vozů; -18,0 %), Belgii (1 500 vozů; – 8,7 %), Švýcarsku (1 200 vozů; -32,5 %) nebo v Nizozemsku (900 vozů; -49,3 %).

Ve střední Evropě zvýšila ŠKODA dodávky zákazníkům v období od ledna do září o 3,3 % na 160 800 vozů (leden až září 2017: 155 700 vozů). V září dodala automobilka zákazníkům 15 300 vozů, což představuje pokles o 6,3 % (září 2017: 16 400 vozů). Na domácí český trh dodala ŠKODA AUTO za minulý měsíc 6 800 vozů, o 13,1 % méně než za stejný měsíc minulého roku (září 2017: 7 800 vozů). Automobilka rostla například v Polsku (5 300 vozů; +6,6 %).

V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům za první tři čtvrtletí o 28,2 % na 57 500 vozů (leden až září 2017: 44 800 vozů). V září dodala ŠKODA zákazníkům 7 800 vozů, což v porovnání s loňským výsledkem představuje nárůst o 34,3 % (září 2017: 5 800 vozů).

Ve východní Evropě bez Ruska zvýšila automobilka své prodeje za prvních devět měsíců na 33 600 vozů (leden až září 2017: 30 000, +12,1 %). V září však dodávky zákazníkům oproti loňskému roku klesly o 17,3 % na 3 600 vozů (září 2017: 4 400 vozů).

V Číně, celosvětově nejdůležitějším trhu značky, zaznamenala ŠKODA za prvních devět měsíců roku dvouciferný růst. 250 200 dodávek zákazníkům v období od ledna do září představuje nárůst o 17,7 % (leden až září 2017: 212 600 vozů). V září dosáhla česká automobilka s 30 600 dodanými vozy stejné úrovně jako v loňském roce.

Za první tři čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 2,1 % na 12 600 vozů (leden až září 2017: 12 400 vozů). V září dodávky zákazníkům v porovnání s minulým rokem mírně poklesly (1 400 vozů, -9,3 %).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v období od ledna do září 2018 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému období loňského roku):
ŠKODA OCTAVIA (297 400; -1,6 %)
ŠKODA RAPID (145 900; -4,3 %)
ŠKODA FABIA (148 400; -5,2 %)
ŠKODA SUPERB (103 600; -7,3 %)
ŠKODA KAROQ (79 900; -)
ŠKODA YETI (12 900; -77,9 %)
ŠKODA KODIAQ (110 000; +78,6 %)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 10 700; -)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 30 200; +8,7 %)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v září 2018 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému období loňského roku):
ŠKODA OCTAVIA (29 600; -21,0 %)
ŠKODA RAPID (15 200; -20,3 %)
ŠKODA FABIA (13 500; -29,5 %)
ŠKODA SUPERB (9 900; -28,6 %)
ŠKODA KAROQ (10 300; -)
ŠKODA YETI (100; -98,4 %)
ŠKODA KODIAQ (9 100; -31,7 %)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 4 500; –)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 2 700; -31,6 %)

Tip pro fanoušky nových automobilů

Pokud jste fanouškem automobilů značky ŠKODA ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.

Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 15.10.2018 08:08



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka