Pracuji jako specialista online marketingu, lektor a SEO konzultant v plzeňské společnosti UNIWEB. Můj cíl je pomáhat klientům, aby se jejich webové stránky daly snadno najít na internetu. Plzeňská společnost Grafia mne oslovila, abych na veletrhu Klíč k příležitostem prezentoval možnosti hledání a nalezení pracovních míst na internetu. Za pozvání na tento oblíbený a úspěšný veletrh jsem vždy rád a i letos (do třetice dobrého a zlého) jsem v KD Peklo stručně popisoval možnosti nalezení vhodné práce pomocí sociálních sítí.
Firmy (personalisté, agentury, manažeři, majitelé firem) hledají vhodné kandidáty a zároveň uchazeči o zaměstnání hledají firmy, ve kterých by mohli pracovat. Jde o obousměrný personální marketing, kdy se jedna strana snaží přesvědčit druhou o svých kvalitách. Pokud chcete využít internet ve svůj prospěch, dodržujte 2 základní zásady:
Vytvořte si profil na LinkedIn, využívejte vyhledávač pracovních míst, zkoumejte personální inzerci a udržujte svůj kariérní profil aktuální. Hledejte profesní skupiny, přispívejte v nich. Sdílejte své úspěšné projekty.
Máte svůj osobní profil na sociální síti FACEBOOK? Staňte se fanouškem firem, ve kterých byste chtěli pracovat. Hledejte tématické skupiny a buďte v nich aktivní. Navažte kontakty s odborníky. Sdílejte své úspěšné projekty. Aktualizujte svůj profil (vzdělání, kariéra, úspěchy, projekty).
Vyzkoušejte Google+. Aktualizujte si osobní profil, hledejte vhodné komunity a buďte v nich aktivní. Staňte se fanouškem firem, ve kterých byste chtěli pracovat. Navažte kontakty s odborníky. Sdílejte své úspěšné projekty.
Vyzkoušejte videoživotopis na YouTube. Co k tomu potřebujete? Dobrý scénář, odvahu, kvalitní výsledek (profesionální či téměř 100% technicky dokonalé video).
Je mi jasné, že do tohoto stručného článku nemohu vtěsnat všechny možné postřehy a rady, ale myslím si, že určité vodítko pro nalezení práce pomocí internetu zde je. Ještě jednou děkuji všem, kteří přišli do KD Peklo na mé povídání o sociálních sítích. Byli jste pozorné komunikativní publikum a na závěr přednášky jste mi dali najevo, že se vám líbila a to mě moc potěšilo. Děkuji za ten hezký okamžik!