Dálniční tunel ve vrchu Valík u Plzně za čtrnáct dnů otevírá. Unikátní stavbou projedou 6. října první auta a obchvat Plzně bude konečně hotov.
Tunel v zatáčce je dlouhý třistaosmdesát metrů a výjimečný je v mnoha směrech.
Provoz tu například bude pod několikanásobnou a nepřetržitou kontrolou. Ve vozovce zabudované senzory zjistí hmotnost vozů, v tunelu budou i kamery a radary. Kamery před tunelem budou navíc zaznamenávat poznávací značky všech aut a okamžitě je porovnávat v centrálním počítači s databází kradených vozů. Kamery v tunelu jsou namontovány hlavně proto, aby projíždějící auta byla pod neustálým dohledem. Když některé výrazně zpomalí nebo dokonce zastaví, na dálničním pracovišti ve Svojkovicích se dispečerovi sledujícímu monitory okamžitě rozezní varovný alarm. Pod stropem tunelu jsou také reproduktory a policista z řídícího pracoviště může jejich prostřednictvím dávat pokyny člověku, který třeba kvůli poruše vystoupí z auta a půjde k tísňové hlásce požádat o pomoc.
V tunelu bude na začátku maximální rychlost osmdesát kilometrů v hodině. Zkušební provoz by měl trvat půl roku a pokud se nevyskytnou nějaké neočekávané problémy, pak by se měla rychlost zvýšit až na stovku.