Čeští strojvedoucí už řídí lokomotivy Herkules do Německa

První český strojvedoucí na lokomotivě ER20 zvané Herkules vyjíždí na trať s cestujícími v neděli 14. června 2009 ze stanice Plzeň hlavní nádraží. Od dnešní změny jízdního řádu budou lokomotivy Herkules řízené českými strojvedoucími pravidelně jezdit na čtyřech rychlíkových spojích v úseku Plzeň hla...

Jarní servisní akce AUTO CB

První český strojvedoucí na lokomotivě ER20 zvané Herkules vyjíždí na trať s cestujícími v neděli 14. června 2009 ze stanice Plzeň hlavní nádraží. Od dnešní změny jízdního řádu budou lokomotivy Herkules řízené českými strojvedoucími pravidelně jezdit na čtyřech rychlíkových spojích v úseku Plzeň hlavní nádraží – Furth im Wald – Plzeň – hlavní nádraží.

„Ve dnech od 1. do 13. června probíhal zácvik a zkoušky dvanácti strojvedoucích z plzeňského depa na lokomotivy typu ER20 řady 223 společnosti ARRIVA. Stroje Herkules budou nasazeny v kooperaci se společností ARRIVA do turnusů od 2. změny jízdního řádu, tedy od 14. června,“ upřesnila Květuše Skřivanová, vrchní přednostka Depa kolejových vozidel ČD v Plzni. Strojvedoucí si už od února rozšiřovali znalosti němčiny a absolvovali intenzivní kurz německého jazyka. Následovala teoretická část a praktický jízdní výcvik zakončený doplňkovou zkouškou způsobilosti z obsluhy a řízení německé lokomotivy řady 223.
Do turnusů bude nasazeno celkem dvanáct lokomotiv Herkules, a to na tyto rychlíkové spoje: Franz Kafka z Prahy do Mnichova s odjezdem v 11:00 hodin z Plzně, Jan Hus z Prahy do Norimberka s odjezdem z Plzně v 15:00 hodin a v opačném směru rychlíky Albert Einstein z Mnichova do Prahy s příjezdem do Plzně ve 12:57 a Franz Kafka z Mnichova do Prahy s příjezdem do Plzně ve 20:57 hodin.
Přednosti moderních lokomotiv s vysokým výkonem ocení i cestující. „Výhodou, která se projeví hlavně od nového jízdního řádu na konci roku, je zrušení jedné výměny lokomotiv, a to ve stanici Furt im Wald. Díky tomu se zkrátí také cestovní čas mezi Prahou a Mnichovem,“ uvádí ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák
Čeští strojvedoucí už od prosince 2008 řídí nejrychlejší lokomotivy světa Taurus na tratích z Prahy do Vídně, z Prahy do Drážďan a z Českých Budějovic do Salcburku. Nově mají oprávnění také na moderní stroje Herkules.
Lokomotivy ER20 patří k nejmodernějším dieselelektrickým strojům, kterou vyrábí od roku 2002 Siemens Mobility. ER20 Herkules je čtyřnápravová lokomotiva stavěná pro standardní evropský rozchod 1435 mm. Lokomotiva dosahuje maximální rychlosti 140 km/h s výkonem 2 000 kW. Nejvíce strojů tohoto typu mají Rakouské spolkové dráhy ÖBB, celkem vlastní 100 lokomotiv.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 14.06.2009 12:29



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka