Karel Makoň popisuje své dny ve školce:
26. 7. 2016 - úterý - Ryby a obojživelníci
Začínali jsme ráno jako ve škole, tabule křídy, obrázky a jiné učební pomůcky. Dělení ryb na sladkovodní a mořské. Základní stavba rybího těla, ploutve místo nohou a rukou, šupiny, žábry, dýchání, pohyb. Kreslil jsem na tabuli, byť kreslit moc neumím, ale děti byly úžasné a i z mých obrázků pochopily, co jsem potřeboval.
Následovala malá přestávka a praktická ukázka živých ryb. Vše jsme si ukázali v reálu a nechyběla ani manipulace s donesenými exempláři.
Po velké přestávce obojživelníci. Jednotlivé druhy a skupiny obojživelníků, vývojová stádia, čtyři roční období, pohyb a dorozumívání. V reálu biologie, vlastivěda, hudební výchova (kvákání, říkačky a písničky k tématu), tělocvik (skákání a rybičky, rybičky, rybáři jedou… jsme se vrátili opět k rybám).
27. 7. 2016 - středa - Plazi, ptáci
Systém škola se uchytil. Děti mě oslovují pane učiteli, dožadují se zvonění a usedají do pomyslných lavic spíše jako diváci. Začínáme druhy
plazů, kreslím pyramidu druhů a vracím se k úterním rybám a obojživelníkům. Nejdříve všude voda, pak ….. ryby, obojživelníci, plazi,
ptáci atd… Jedovatý – nejedovatý, rozlišovací znaky atd.
Následuje přestávka a „jdeme“ na ptáky. Ptáci, původně ještěři, pouštím se na tenký led poučen z krásného filmu (Cesta do pravěku). Kreslím základní znaky ptáků a vše demonstruji na přivezené živé jiřičce, poštolce a sýci. Následuje ukázka kroužkování a velká přestávka.
Po svačině se vydáváme k drahotínskému rybníku kouknout na labutě a kachny, když v tom si všimnu, že jedna z labutí má německý ornitologický kroužek. „Hop“, chytám labuť a krom odečtení kroužku ukazuji dětem další charakteristické znaky, tentokrát ptáků vodních. Pouštíme labuť, děti odcházejí do lesa na borůvky a já se vracím na stanici, kde mezitím na mě čeká x dalších pacientů a úkolů.