Ptáci, plazi, ryby. Pan učitel Makoň navštívil děti v prázdninové lesní školce Berounka

Šéfa plzeňské záchranné stanice živočichů Karla Makoně si pozvala plzeňská prázdninová lesní školka Berounka. "Původně jsem vedení školky slíbil celý týden, neboť na programu byli volně žijící živočichové od hmyzu až po savce. Ve finále jsem byl ale rád, když jsem v našlapané sezoně zvládl dva dny," konstatuje Makoň.

Jarní servisní akce AUTO CB

Karel Makoň popisuje své dny ve školce:

26. 7. 2016 - úterý - Ryby a obojživelníci
Začínali jsme ráno jako ve škole, tabule křídy, obrázky a jiné učební pomůcky. Dělení ryb na sladkovodní a mořské. Základní stavba rybího těla, ploutve místo nohou a rukou, šupiny, žábry, dýchání, pohyb. Kreslil jsem na tabuli, byť kreslit moc neumím, ale děti byly úžasné a i z mých obrázků pochopily, co jsem potřeboval.

Následovala malá přestávka a praktická ukázka živých ryb. Vše jsme si ukázali v reálu a nechyběla ani manipulace s donesenými exempláři.

Po velké přestávce obojživelníci. Jednotlivé druhy a skupiny obojživelníků, vývojová stádia, čtyři roční období, pohyb a dorozumívání. V reálu biologie, vlastivěda, hudební výchova (kvákání, říkačky a písničky k tématu), tělocvik (skákání a rybičky, rybičky, rybáři jedou… jsme se vrátili opět k rybám).

27. 7. 2016 - středa - Plazi, ptáci
Systém škola se uchytil. Děti mě oslovují pane učiteli, dožadují se zvonění a usedají do pomyslných lavic spíše jako diváci. Začínáme druhy
plazů, kreslím pyramidu druhů a vracím se k úterním rybám a obojživelníkům. Nejdříve všude voda, pak ….. ryby, obojživelníci, plazi,
ptáci atd… Jedovatý – nejedovatý, rozlišovací znaky atd.

Následuje přestávka a „jdeme“ na ptáky. Ptáci, původně ještěři, pouštím se na tenký led poučen z krásného filmu (Cesta do pravěku). Kreslím základní znaky ptáků a vše demonstruji na přivezené živé jiřičce, poštolce a sýci. Následuje ukázka kroužkování a velká přestávka.

Po svačině se vydáváme k drahotínskému rybníku kouknout na labutě a kachny, když v tom si všimnu, že jedna z labutí má německý ornitologický kroužek. „Hop“, chytám labuť a krom odečtení kroužku ukazuji dětem další charakteristické znaky, tentokrát ptáků vodních. Pouštíme labuť, děti odcházejí do lesa na borůvky a já se vracím na stanici, kde mezitím na mě čeká x dalších pacientů a úkolů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka