Městský okruh odlehčí obytným zástavbám v Plzni i kraji

Slavnostním podpisem Koordinační smlouvy mezi Plzeňským krajem a Statutárním městem Plzní ve středu stvrdili vzájemnou spolupráci hejtman Milan Chovanec a primátor Pavel Rödl. Kraj i město spolupracují při realizaci projektu „Městský okruh, úsek Domažlická – Křimická (Chebská)“. Jedná se o realizaci...

Jarní servisní akce AUTO CB

Slavnostním podpisem Koordinační smlouvy mezi Plzeňským krajem a Statutárním městem Plzní ve středu stvrdili vzájemnou spolupráci hejtman Milan Chovanec a primátor Pavel Rödl. Kraj i město spolupracují při realizaci projektu „Městský okruh, úsek Domažlická – Křimická (Chebská)“. Jedná se o realizaci 1. etapy tzv. Západního obchvatu, navazující na „nultou etapu“, která již slouží veřejnosti v úseku od okružní křižovatky na Domažlické po Vejprnickou ulici.
„Jsem rád, že byly učiněny konkrétní kroky k vybudování důležité komunikace, která přinese úlevu v dopravě nejen Plzni, ale celému kraji“, uvedl hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
Odhadované náklady na stavbu činí 1 miliardu korun. Plzeňský kraj zastoupený Krajskou správou a údržbou silnic (KSÚS PK) se bude podílet částkou cca 770 mil. Kč a Statutární město Plzeň částkou 230 mil. Kč. Na financování části projektu realizované KSÚS PK bude podána žádost o dotaci z Regionálního operačního programu ROP NUTS II Jihozápad na začátku roku 2011.
Připravovaný městský okruh bude pokračovat na Křimickou (Chebskou) ulici. Celková délka úseku bude 2.100 m. Na uvedenou silnici se budou moci motoristé napojit na okružní křižovatce na Nové Hospodě, dále z Vejprnické ulice a ze zadních Skvrňan. Celý nový úsek silnice vyústí na Křimické ulici. Součástí nové komunikace bude cyklostezka, stezka pro chodce i nový chodník podél silnice včetně stavby mostu přes Slovanské údolí, trať ČD a Vejprnický potok v délce 315 metrů. Dále bude nutné na trase vybudovat 35 metrů opěrné zdi, 470 metrů protihlukové stěny, přeložit 550 metrů vodovodu, vybudovat dvě sedimentační nádrže s odlučovači kalů, novou kanalizaci v celé délce okruhu a veřejné osvětlení. Samozřejmostí stavby jsou úpravy okolí a výsadba zeleně.
Západní obchvat města Plzně propojí silnice I. třídy vstupující do města ve směru od Klatov, Domažlic, Karlových Varů a Mostu a také důležité silnice II. třídy od Nýřan a Stříbra. Zachytí tedy významný podíl tranzitní dopravy, která na vyjmenovaných směrech představuje řádově 300 nákladních a 1.000 osobních vozidel za den. Větší význam však bude mít pro dopravu, která má na území města zdroj nebo cíl. Konkrétně napojí průmyslové zóny Borská pole, Škoda, Domažlická a Křimice. Pomocí navazujících místních komunikací budou na západní okruh napojena sídliště Skvrňany a Vinice a v podstatě celé Severní předměstí. Podle výpočtů stanovené intenzity dopravy na západním okruhu projede po jeho dokončení cca 20.000 aut za den. V etapě, kdy bude postavena pouze část mezi Domažlickou třídou a Křimicemi, prognóza stanovila zatížení na nové silnici kolem 8.000 vozidel za den.
Zprovoznění západního okruhu bude mít pozitivní vliv na odlehčení některých stávajících komunikací, které procházejí obytnou zástavbou. Největší pokles dopravy lze očekávat na komunikacích nejbližších západnímu okruhu. Konkrétně na Křimické ulici v Předních Skvrňanech je možné denně očekávat pokles až o 8.000 vozidel, tj. víc jak polovinu dnešního počtu. O něco nižší pokles dopravy zaznamená Vejprnická a Domažlická ulice. Změny se však projeví i na vzdálené Klatovské třídě, ze které by rovněž několik tisíc vozidel mělo přejít na západní okruh.
Na přípravě této stavby se podílelo a podílí množství odborných organizací, útvarů a odborů jak Plzeňského kraje, tak Statutárního města Plzně. Výsledkem práce těchto odborníků a projektantů bude velmi prospěšná stavba respektující životní prostředí a splňující veškeré požadavky na bezpečnost a užitné vlastnosti, včetně požadavků na užívání stavby osobami s omezenou schopností pohybu a nevidomé.
Intenzivní příprava této významné stavby začala v roce 2004. V té době již byla zpracována první varianta projektové dokumentace. Mezi Plzeňským krajem a Statutárním městem Plzní došlo ke vzájemné dohodě, že technickou přípravu této stavby až do úrovně stavebního povolení provede město Plzeň. Doposud nejsložitějším a časově nejnáročnějším krokem bylo vypořádání majetkoprávních vztahů ke stavbou dotčeným pozemkům. Bylo nutné směnit, či vykoupit tisíce metrů čtverečních pozemků od mnoha desítek majitelů. Součástí přípravy stavby bylo splnění náročných požadavků a předpisů pro tento typ dopravních staveb jako je například posouzení vlivů stavby na životní prostředí nebo hydrogeologický či geologický výzkum, protože část trasy se nachází na území s bývalou důlní činností. Dále bylo nutné prozkoumat a vyhodnotit biokoridory, migrační trasy živočichů, zpracovat hlukovou studii, atd.
Většinu z výše uvedených kroků bylo nutné projednat a zajistit již do fáze vydání územního rozhodnutí, které nabylo právní moci 31. 10. 2008. Od tohoto okamžiku probíhala další etapa, a to příprava žádosti o stavební povolení, která vyvrcholila jejím podáním dne 30. 11. 2009. V současné době probíhá stavební řízení. Získání pravomocného stavebního povolení se předpokládá ještě do konce roku 2010. Po jeho vydání proběhne výběrové řízení na dodavatele stavby. Pokud nenastanou žádné nepředvídané události, stavba bude zahájena v průběhu roku 2011. Skončit by měla o dva roky později.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 07.10.2010 06:02



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka