Pendolina absolvují omlazovací kúru. Poznáte to i na trati do Mariánek

Všech sedm pendolin, která u nás v pravidelném provozu jezdí už 12 let, projde v příštích měsících zásadní „omlazovací kúrou“. Změnu dozná především jejich interiér.

Cílená propagace v Plzni

Zakázku na redesign sedmi elektrických sedmivozových jednotek s naklápěcí skříní řady 680 získá v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek napřímo dceřiná společnost DPOV, a.s.

„Zejména interiér oddílů pro cestující, buňky WC, ale také vybavení bistrooddílu už vykazují známky opotřebení,“ vysvětluje důvody úprav člen Představenstva ČD, a.s., pro techniku, servis a majetek Miroslav Kupec. „Zcela chybí například vizuální informační systém pro cestující, který je dnes v moderních vlacích již standardem. Bude proto do pendolin doplněn, stejně jako třeba dětské kino. Nová budou sedadla, obložení stěn, podlahy, zavazadlové police a buňky WC. Výměnou projdou elektrické zásuvky a osvětlení.“

Národní dopravce původně zvažoval jen obnovu jednotlivých částí interiéru, po konzultaci s předními designery v oblasti kolejových vozidel Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem se však firma rozhodla pro jejich kompletní výměnu. Původní zakázka na částečnou modernizaci interiérů pendolin byla proto zrušena a práce budou napřímo zadány DPOV. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ doplňuje další člen Představenstva ČD, a.s., pro osobní dopravu Michal Štěpán.

Přímé zadání dceřiné společnosti je možné na základě § 155 odst. 2 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění. Přímé zadání je možné výhradně v případě přidružené osoby, která alespoň 80 % průměrného obratu ze všech služeb poskytovaných v předchozích 3 letech dosáhla ve vztahu k zadavateli nebo osobám, k nimž je zadavatel přidruženou osobou. Tuto podmínku DPOV, a.s., splňuje.

„Díky přímému zadání naší dceřiné společnosti se zkrátí doba realizace zakázky o 7 měsíců, a minimalizují se tak případné negativní dopady odstavení pendolin do tržeb. První jednotka by měla být k omlazovací kúře přistavena už v létě, a pokud vše dobře půjde, představíme novou podobu jejího interiéru na podzim v Bohumíně u příležitosti oslav národního Dne železnice. Všechna pendolina by pak měla být hotová zhruba do jednoho roku,“ uzavírá Miroslav Kupec.

Rychlovlaky SC Pendolino nabízejí nejrychlejší a nejkomfortnější cestování na páteřních linkách v České republice a do Košic. Průměrná rychlost spojů je až 120 km/h a jedná se tedy o nejrychlejší spoje v Česku. Doba jízdy mezi Prahou a Ostravou je jen 2 h. 53 min., z Prahy do Chebu to jsou 2 h. 37 min., z Prahy do Popradu-Tater je to přibližně 6 hodin a do Košic 7 a 1/4 hodiny. Jde také o nejrychlejší a přímé spojení Moravy a západočeských lázní, když cesta z Ostravy do Mariánských Lázní trvá méně než 5,5 hodiny. 

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 11.04.2017 14:06



3 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka