V Plzni začala registrace do kampaně Do práce na kole

Co takhle nechat auto doma a celý květen šlapat do práce na kole nebo po svých? Tuhle měsíční týmovou výzvu loni přijalo 13 000 lidí ve 33 městech po celé republice.

Jarní servisní akce AUTO CB

V samotné Plzni se zapojilo 619 soutěžících ze 152 firem a institucí, kteří společně objeli, oběhli a obešli 3,3x naší zeměkouli, jinými slovy téměř 160x dojeli z Plzně do Amsterdamu. Účastníci letošního 6. ročníku mají opět možnost zlepšit si fyzičku a začínat práci se správně okysličeným mozkem. Registrace běží až do 30. dubna na www.dopracenakole.cz, ale vyplatí se přihlásit již v březnu, kdy je účastnický poplatek nejnižší.

„Rádi bychom hravou formou motivovali zaměstnance, aby začali přemýšlet o svém životním stylu a také o problematice udržitelné dopravy. Snažíme se apelovat i na zaměstnavatele, aby tyto formy dopravy podporovali a umožnili bezpečné uzamknutí kola nebo osprchování se,“ říká Lenka Myšáková, hlavní manažerka kampaně Do práce na kole.

Stačí vytvořit týmy o 2-5 lidech a během celého května pak co nejčastěji jezdit do práce „na vlastní pohon“. Do soutěže se kromě cyklistů mohou zapojit také běžci, chodci, vozíčkáři a jezdit se bude i na koloběžkách, bruslích a longboardech. Soutěží se v kategoriích pravidelnost týmu, výkonnost jednotlivce a kreativita. Oceněný bude tradičně i „cyklozaměstnavatel roku“, který vytváří co nejlepší podmínky pro své zaměstnance jezdící do práce na kole.

Všichni účastníci dostanou žlutá trika z biobavlny s originálním potiskem nebo si místo něj mohou zvolit praktický nákrčník. Jsou pro ně také připraveny různé slevy a výhody u partnerů soutěže a mohou se účastnit doprovodných akcí. „V Plzni plánujeme veřejné cyklodílny, při kterých je možné si dát pod dohledem zkušených mechaniků svá kola do pořádku. Chystáme opět snídani pro cyklisty a další ‘akce na triko’ určené těm, kteří se prokáží trikem kampaně. Výsledky soutěže budou vyhlášeny začátkem června při cyklopárty a soutěžící se mohou těšit na hodnotné ceny. Hlavní cenou je městské kolo,“ přibližuje průběh kampaně Jiří George Konečný ze spolku Plzeň na kole, který v Plzni akci koordinuje. „Letošní novinkou je zapojení i vysokých škol a kampaň Do školy na kole,“ doplňuje Konečný.

Nejvýkonnější jezdec v loňském roce najezdil za jeden měsíc téměř 2000 km, nejlepší z žen 1119 km a nejlepší běžkyně naběhala 211 km. Díky kampani, která oslovuje stále více lidí, se povedlo posílit i místní cyklokomunitu. Město Plzeň zatím nemá ani cyklokoordinátora, ani ucelenou síť cyklostezek či cyklopruhů, pro politiky je městská cyklodoprava zatím jen okrajové a opomíjené téma, nechápou její přínosy. Chceme to změnit!

Kampaň organizuje spolek Auto*Mat a v Plzni ji koordinuje Plzeň na kole s podporou Plzeňského Prazdroje a grantového projektu Prazdroj lidem a dalších partnerů.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
09.03.2018 10:09



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka