Z trati Doubravka-Chrást bude cyklostezka

Ze současné železniční trati Plzeň – Doubravka – Chrást chce plzeňská radnice vybudovat cyklostezku. Tato pětikilometrová trať se po dobudování III. koridoru Praha - Plzeň - Cheb zruší. Plzeňští radní dnes schválili, že požádají Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o převod do majetku města.

Jarní servisní akce AUTO CB

Ze současné železniční trati Plzeň – Doubravka – Chrást chce plzeňská radnice vybudovat cyklostezku. Tato pětikilometrová trať se po dobudování III. koridoru Praha - Plzeň - Cheb zruší. Plzeňští radní dnes schválili, že požádají Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o převod do majetku města. Novinářům to řekl náměstek primátora Petr Náhlík.
"Žádost musíme podat do konce září," uvedl. SŽDC vyzvala v srpnu kraje, města a obce aby v případě zájmu požádali o převod liniových staveb tratí včetně souvisejících pozemků. Zatím není jasné, zda je získají bezúplatně.
"Pokud si SŽDC sama odmontuje koleje, nebyla by stavba cyklostezky tolik nákladná. Na profil tratě pouze položíme asfaltový koberec," dodal. Rušená trať je klikatá, budovaný koridor linii Chrást - Plzeň narovná.
Práce na tomto úseku koridoru začnou podle Náhlíka zhruba za čtyři roky. Náměstek to odhaduje podle doby příprav prvního úseku koridoru z Plzně do Stříbra, s jehož stavbou začalo SŽDC v letošním roce.
Podle prověření Správy veřejného statku města Plzně, která má na starosti budování a stavby stezek, je koridor tratě pro cyklostezku velmi vhodný.
Už loni v červenci nabídla státní SŽDC městu tento úsek trati získat. Původně byly tyto pozemky nabídnuty Plzni jako protihodnota za plochy, které mělo město na stavbě trati z Rokycan do Plzně a v plánovaném ejpovickém tunelu. Plzeň je nakonec na jaře investorovi slíbila prodat.

Plzeňští radní dnes schválili pilotní projekt regenerace prvního panelového sídliště za 650 milionů korun. V lokalitě Bory a Bezovka chce město za výrazného přispění evropských peněz upravit 21 hektarů zelených ploch v okolí domů, šest hektarů komunikací včetně parkovacích stání a chodníků a vybudovat 10.500 metrů čtverečních nových parkovišť u obytných domů, kde by vzniklo téměř 830 míst. Novinářům to řekl primátor Miroslav Kalous, nový náměstek ministra pro místní rozvoj.
"Na celou ČR bude na regeneraci panelových sídlišť vyčleněno na šest let necelých šest miliard korun," dodal. Plzeň požádá o evropské peníze v příštím roce. Do té doby musí mít projekty plánovaných staveb. Podmínky operačních programů by měly být známé koncem roku. Česká města by mohla z EU získat až 85 procent oprávněných nákladů staveb.
Podle Kalouse se budou na těchto regeneracích podílet také soukromé subjekty, které by mohly stavět a dlouhodobě provozovat zejména parkovací domy. "Na Borech jsou plánovány tři a v Bezovce jeden, všechny s kapacitou přes 1200 míst," uvedl technický náměstek primátora Stanislav Hajný. Tím, že by se na částech regenerace podíleli privátní investoři, by Plzeň mohla na dotacích ušetřit a tyto peníze by mohla použít na regeneraci dalšího sídliště. Čtyři uvedené parkovací domy přijdou na 350 milionů korun.
Bory byly podle Hajného zvoleny jako první sídliště proto, že už tam centrální městský obvod provedl několik úprav vnitrobloků. Projekt regenerace sídliště musí ještě schválit zastupitelstvo. To už loni v listopadu odhlasovalo zadání revitalizace sídlišť. "Jejím hlavním cílem je dosáhnout lepší kvality života v těchto částech města," dodal Hajný.





The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 30.09.2006 16:44



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka