OLEJ, PLÁTNO 80 x 125,5 cm O 832 --------------------------------------------------------------------------------------------------------- OTTO PLACHT 30. 10. 1962 v Praze Žije v Praze a pravidelně na část roku dojíždí do Peru STUDIA 1982–1988 AVU Praha PEDAGOGICKÁ ČINNOST: 1990–1993 odborný asistent AVU Praha, ateliér monumentální tvorby 1993 Escuela de pintura amazonica USKO-AYAR, Pucallpa, Peru 1994, 1995 Miami Dade Comunity College, Miami, Florida, USA 2006–2009 hostující profesor, UNIA (Universidad Nacional Intercultural de la Amazonía), Yarinacocha, Peru ZASTOUPENÍ Národní galerie v Praze, Praha České muzeum výtvarných umění, Praha (Galerie Středočeského kraje GASK) Galerie Klatovy / Klenová Galerie Behémót, Praha Galerie města Trutnova Galerie Felixe Jeneweina města Kutné Hory Wannieck Gallery, Brno Miami MDCC Colection, Miami (Florida) Soukromé sbírky --------------------------------------------------------------------------------------------------------- „Džungle mě pohltila mocí, proti které jsem byl bezbranný, byla to živelná energie, život, síla tvoření. Zajímal jsem se o původ ornamentu, kterým indiánky pokrývaly svá těla, který kreslily na látky, vyšívaly na sukně a zdobily keramiku. Pocítil jsem, co to je boj ?o přežití v raném stadiu vývoje společnosti, ocitl jsem se i ve světě magie, v říši kouzel, která sloužila nemocným. A začal jsem horečně malovat…“ Malíř Otto Placht žil od roku1993 několik let v jihoamerické džungli u peruánských indiánů kmene Šipibó u města Pucalpa na horním toku řeky Ucayalí v indiánské vesnici San Francisco. Pozval jej sem šaman Pablo Amaringo, se kterým se prvně setkal během své výstavy v Miami, kde Amaringo vystavoval obrazy svých vizí. Placht se v pralese naučil se vyrábět barvy z kůry tropických stromů, na moskytiéry maloval své vize z džungle, učil kresbu a malbu na místní škole. Jeho tvorba je ovlivněna prostředím i působením amazonského pralesa, výtvarným projevem domorodých obyvatel džungle a - rituálním nápojem z rostliny Ayahuasca. „Ráno po rituálu zaznamenám vize pastelem na papír. Když se na to později podívám, znovu ke mně promluví chvíle, kdy jsem to zažil.“ … „Nejdůležitější na mých obrazech je určitý druh energie, který z nich vyzařuje. Není potřeba přesně dešifrovat, co na obraze je a řešit to intelektuálně. Vizualita je nástrojem pro vyjádření vnitřní energie. Ta energie je vázána na moji životní zkušenost s amazonským pralesem a s indiánskými kulturami, které tam žijí. Zobrazování slouží k tomu, aby energie mohla skrz obrazy prostupovat k divákovi. Jinak to nejde. Jinak by divák musel odjet do džungle a zažít to sám.“