Porsche 911 GTS - Výraznější a dynamičtější

Před dvanácti lety Porsche uvedlo první model 911 ve verzi GTS.

Cílená propagace v Plzni

Její šestiválcový boxer dosahuje nejvyššího výkonu 353 kW (480 PS), což j o 22 kW (30 PS) více než současná 911 Carrera S a předchozí provedení 911 GTS.

V současnosti je v nabídce pět modelových variant za cenu od 140 981 eur.

•    911 Carrera GTS s pohonem zadních kol v provedení Coupé a Cabriolet

•    911 Carrera 4 GTS s pohonem všech kol v provedení Coupé a Cabriolet

•    911 Targa 4 GTS s pohonem všech kol

Příkladné zvládání podélných i bočních sil má na starosti osmistupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK) nebo sedmistupňové manuální ústrojí v kombinaci se specifickým nastavením zavěšení kol GTS a systémem elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), resp. sportovní brzdovou soustavou z modelu 911 Turbo. Jízdní dynamiku ještě vylepší paket Lightweight Design pro úsporu hmotnosti až 25 kg, poprvé nabízený i pro variantu GTS. Neokázalý sportovní vzhled nových modelů staví na černých kontrastních prvcích karoserie a zatmavených plochách světlometů. Černá barva dominuje i interiéru. K navození dynamické a současně elegantní atmosféry napomáhá řada prvků z mikrovlákna Race-Tex. Nejnovější generace systému PCM (Porsche Communication Management) přináší řadu vylepšení ve smyslu ovládání i konektivity.

Technologie: na míru odladěné odpružení a jedinečná sportovní výfuková soustava

Přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec pod kapotou nové 911 GTS dosahuje nejvyššího výkonu 353 kW (480 PS). Nejvyšší točivý moment činí 570 Nm, o 20 Nm více než u předchůdce. 911 Carrera 4 GTS Coupé s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) akceleruje z místa na 100 km/h za pouhé 3,3 sekundy: o tři desetiny rychleji než předchůdce. Coby alternativu k ústrojí PDK mohou zájemci o všechna provedení 911 GTS zvolit sedmistupňovou manuální převodovku s extra krátkými drahami řazení.

Systém zavěšení kol, odvozený od modelu 911 Turbo a upravený pro GTS, splňuje náročné požadavky na jízdní schopnosti vozu. Tlumiče díky standardně dodávanému systému elektronického řízení tlumičů (PASM) bleskově reagují na všechny změny dynamiky. Pro Coupé a Cabriolet je systém PASM již ve standardu (v kombinaci se sportovním podvozkem sníženým o 10 mm). Koncepce pomocných pružin na zadní nápravě je převzat z provedení Turbo: hlavní pružiny jsou za všech jízdních podmínek pod napětím, přičemž fáze roztahování tlumičů zůstává beze změny. Varianta 911 Targa 4 GTS používá podvozek verze 911 Targa 4 S se systémem PASM.

Konstruktéři též upravili brzdné schopnosti vozu v souladu s posílením jízdních schopností GTS, které tak využívá výkonné sportovní brzdy z modelu 911 Turbo. Z modelu 911 Turbo byla převzata 20" a 21" černá litá kola (vpředu, resp. vzadu) s centrální pojistnou maticí. O ještě emotivnější zvukový doprovod se stará standardní sportovní výfuková soustava se specifickým nastavením pro GTS a vynecháním části akustické izolace v interiéru.

Exteriér: řada černých akcentů v matném nebo vysoce lesklém provedení

Typickým rozlišovacím znakem 911 GTS je celá řada černých nebo zatmavených detailů v exteriéru. U provedení 911 Targa 4 GTS se jedná i o typický výztužný oblouk a označení Targa. Z dalších prvků opatřených černým hedvábným lakem jmenujme hranu spoileru, litá kola s centrální pojistnou maticí, mřížku chladiče motoru a písmenné označení GTS na dveřích a zádi vozidla. Na přání lze zvolit paket exteriéru, kde jsou uvedené detaily (vedle dalších) vyvedeny ve vysoce lesklém černém tónu. Všechna provedení 911 GTS používají výbavový paket Sport Design s markantními prvky na přídi i zádi vozu a prazích karoserie. Zatmaveny jsou též kroužky světlometů a lemování světel denního svícení; vůz standardně používá LED světlomety se systémem PDLS Plus (Porsche Dynamic Light System Plus). Modely GTS rozpoznáme i podle specifického provedení zadních světel. 

Interiér: černá látka Race-Tex a sportovní sedadla Plus již ve standardu

Sportovní detaily modelů GTS se promítají i do interiéru – z hlediska funkce i vzhledu. Páka voliče převodovky na přání dodávaného manuálního ústrojí se sedmi stupni je kratší o 10 mm, což umožňuje rychlé změny převodových stupňů krátkým pohybem zápěstí. Součástí standardní výbavy je volant GT Sport, jakožto i paket Sport Chrono s přepínačem režimů, aplikací Porsche Track Precision a zobrazováním teploty pneumatik. O příkladnou boční oporu, pohodlí a praktičnost se starají standardně dodávaná sportovní sedadla Plus s elektrickým nastavováním ve čtyřech směrech. V interiéru ubyla část zvukové izolace ve prospěch emotivnějšího zvukového doprovodu. Elegantní a současně dynamickou atmosféru navozuje bohaté čalounění materiálem Race-Tex. Společně s interiérovým paketem GTS je na přání k dispozici ozdobné prošívání v odstínu Carmine Red nebo Crayon. Ve stejných kontrastních barvách jsou vyvedeny i bezpečnostní pásy, vyšívaná písmena GTS na hlavových opěrkách.

Nová koncepce zobrazování a ovládání: nově i s podporou systému Android Auto

Nová generace systému PCM (Porsche Communication Management) přináší další funkce a výrazně zjednodušené ovládání. Dotykové plošky v nabídce Média jsou nyní větší a novinkou je i možnost přeuspořádání dlaždic na domovské obrazovce. Vylepšený hlasový asistent, aktivovaný slovy „Hey Porsche“, rozpoznává pokyny zadávané přirozeným jazykem.

TIP REDAKCE: Jak ušetřit při nákupu vozů značky Porsche ?

Pokud si chcete pořídit auto značky Porsche za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
02.07.2021 07:15




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka