Městská policie Plzeň během týdne upozorňovala řidiče parkující v příslušných lokalitách na budoucí změny a na případnou možnost pořízení si rezidenční karty. Asistenti městské policie rozdávají letáčky s informacemi o chystaných změnách.
Zóna placeného stání D, která se spouští k pondělí 14. března 2016, se rozkládá severně od hlavního vlakového nádraží a vymezena je dále Nádražní ulicí, pivovarskými branami a areálem hobbymarketu Hornbach. Řidiči se v celé zóně obslouží na automatech nejnovější řady TicketLine PSA7 s akceptací bankovek a Plzeňské karty. Standardem je rovněž vracení přeplatku (v mincích).
Zóna startuje s desetikorunovým tarifem. Tím se parkovné v této lokalitě řadí do levnější kategorie ve městě. V rámci provozní doby od 7:00 do 19:00 hod. bude hodinová sazba parkovného činit 10,- Kč. Občané s trvalým pobytem v zóně D (nebo s vlastnickým či spoluvlastnickým právem k nemovitosti) získávají možnost pořídit si pro své vozidlo rezidenční parkovací kartu. Předplatitelskou kartu si zase budou moci zakoupit podnikající provozovatelé vozidel.
"Kapacita zóny D placeného stání činí 326 míst, vybavena je 23 kusy parkovacích automatů. Řidiči se v celé zóně obslouží na automatech nejnovější řady TicketLine PSA7 s akceptací placení bankovkami anebo pomocí elektronické peněženky Plzeňské karty. Standardem je rovněž vracení přeplatku v mincích,“ přiblížil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík.
Od poloviny roku 2015 byl zahájen provoz v rozšířené parkovací zóně v lokalitě zvané Petrohrad, tedy v části Městského obvodu Plzeň 2 – Slovany, která sousedí s areálem železniční stanice Plzeň - Hlavní nádraží z jeho jižní strany. Rozšíření představuje 268 parkovacích míst a v zóně bylo instalováno 14 kusů repasovaných parkovacích automatů typu ParkLine.
Celkem se Městský parkovací systém v Plzni rozšířil o 594 regulovaných stání (dříve 2166 stání včetně Roudné), počet parkovacích automatů vzrostl o 37 kusů (dříve 98 kusů parkovacích automatů včetně lokality Roudná na území Městského obvodu Plzeň 1).
Rozšíření parkovacího systému projednal Parking Plzeň jako organizátor statické dopravy v Plzni v Pracovní skupině k problematice organizace dopravy a parkování v centrální oblasti města poprvé již dne 22. června 2015. „Ta přijala jeho podnět na posílení správy a asistence dohledu nad pořádkem v městském parkovacím systému pro další období, a to za účelem zachování kvality regulace a dostupnosti parkovacích míst v zónách placeného stání,“ doplnil Petr Náhlík. Závěrečné projednání v pracovní skupině proběhlo za jeho účasti, za účasti starosty Městského obvodu Plzeň 3, zástupců Správy veřejného statku města Plzně a Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.
V souladu s výše uvedenými změnami připravil Parking Plzeň, s.r.o. návrh Podnikatelského plánu pro rok 2016, který bude předložen valné hromadě (RMP). Městský parkovací systém v Plzni se postupně rozvíjí podle „Strategie rozšíření do roku 2017“, která byla schválena usnesením Rady města Plzně číslo 1359 ze dne 19. prosince 2013.
K dalšímu rozvoji Městského parkovacího systému v Plzni Petr Náhlík uvedl: „Správa veřejného statku města Plzně po projednání s Městským obvodem Plzeň 3 připravila projekt a vybuduje záchytné parkoviště v hodnotě 4 milionů korun u Centrálního autobusového nádraží (CAN) v Kotkově ulici. Souběžně s touto investicí bude projednáno v orgánech města a Městského obvodu Plzeň 3 rozšíření Městského parkovacího systému o další zónu placeného stání na západ od Klatovské třídy směrem k CAN tak, aby bylo možné zahájit instalaci parkovacích automatů v této zóně v roce 2017.“