Vozy Ford EcoBoost Hybrid budou nově nabízeny také s automatickou převodovkou

Elektrifikované motorizace EcoBoost Hybrid (mHEV) z nabídky Fordu bude možné kombinovat také se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Jarní servisní akce AUTO CB

Zákazníkům, kteří upřednostňují samočinné řazení, se tak otevírá možnost snížit svoje emise CO2i výdaje za pohonné hmoty díky 48V mild-hybridní technologii Fordu.1 V nabídce na českém trhu se tato kombinace objeví již v březnu letošního roku. Sedmistupňový „automat“ je k dispozici zájemcům o modely Puma a Fiesta s motorizací 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV). 

Technologie Ford EcoBoost Hybrid (mHEV) využívá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 48voltové lithium-ion baterie. Startér/generátor přitom dokáže fungovat také jako elektromotor a v případě potřeby asistovat motoru spalovacímu. Podle konkrétní situace je výsledkem lepší dynamika, nebo nižší spotřeba paliva.

Navýšení točivého momentu: V případě potřeby navýší startér/generátor celkový točivý moment hnací soustavy až o 20 Nm, což se projevuje pohotovějším pružným zrychlením. Ve srovnání s nehybridní variantou má Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 92 kW (125 k) se 7st. autom. převodovkou téměř o čtyři procenta lepší pružné zrychlení. Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW (155 k) se 7st. autom. převodovkou akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy. V režimu Sport řadí Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) se samočinnou převodovkou vyšší rychlostní stupně později, čímž posiluje sportovní dojem z jízdy.

Nahrazení točivého momentu: V režimu nahrazení točivého momentu poskytuje integrovaný startér/generátor točivý moment až 24 Nm, čímž ulevuje spalovacímu motoru a snižuje tak spotřebu paliva. Kombinace motoru EcoBoost Hybrid (mHEV) a samočinné převodovky je obzvláště vhodná do městského provozu, kde opakované zastavování a rozjíždění umožňuje zachycovat a znovu využívat energii.

Automatická volba: Spojení dvouspojkové převodovky s hybridním pohonem přináší zákazníkovi přednosti obou technologií současně a zároveň rozšiřuje nabídku úsporných hybridních modelů pro zákazníky, kteří dávají přednost samočinnému řazení.

Přednosti automatu: Dvouspojková konstrukce sedmistupňové samočinné převodovky zajišťuje plynulou akceleraci bez prodlevy během řazení rychlostních stupňů. Automatické převodovky mohou být obzvlášť přínosné pro řidiče s pohybovým omezením. Dvoupedálová obsluha vyžaduje od řidiče méně úkonů, zejména v městském provozu

Elektrizující modelová řada: Ford Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) jsou dva ze 17 elektrifikovaných modelů, které bude Ford v Evropě nabízet ke konci letošního roku.

Rozšířená funkčnost asistenčních systémů: Sedmistupňová samočinná převodovka umožňuje zavést do modelů poháněných technologií EcoBoost Hybrid (mHEV) některé nové funkcionality: Funkce Stop & Go pro adaptivní tempomat, která dokáže vůz zcela zastavit i ho znovu automaticky uvést do pohybu, pokud zastavení není delší než tři sekundy. Start na dálku prostřednictvím aplikace FordPass.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka