Revolutionární monitorovací elektromobil zvyšuje efektivitu kontroly parkování v Plzni

V Plzni probíhá testování monitorovacího elektroauta, které má zvýšit efektivitu kontroly parkovacího systému v zpoplatněných zónách a zvýhodnit rezidenty. Elektromobil zachytí údaje z vozidel v zónách s moderními automatizačními systémy a data předá městské policii ke kontrole.

Cílená propagace v Plzni

V polovině října spustilo v Plzni testovací provoz nového monitorovacího elektromobilu, který by měl zefektivnit kontrolu parkovacího systému v zpoplatněných zónách a zvýhodnit tak rezidenty. Prvního přenosu dat byl zprostředkován díky inovaci zastupitelů. Tento krok by měl také pomoci snížit budoucí přestupky a pokuty za polehčení zřízených dopravních prostředků.

O zahájení testovacího provozu monitorovacího elektromobilu informovala Barbora Hájková z plzeňského magistrátu. „Město vůz pořídilo, aby zefektivnilo systém kontroly parkování, kdy se zpoplatněné zóny rozšiřují, a má přispět ke zvýhodňování rezidentů,” shrnula Hájková. Auto se zatím pohybuje v samém historickém centru Plzně, především v zóně A, kde je progresivní sazba parkování.

Zároveň v názoru na aktuální systém, plzenští zastupitelé byli svědky toho, že někteří motoristé se snaží různými způsoby, například s použitím padlých stromových listů nebo jiných prostředků, maskovat části svých registračních značek, aby předešli detekci bezplatného parkování monitorovacím autem.

'Cílem nového systému není vybrat více peněz na pokutách, ale zvýšit respektovanost parkovacího systému ve městě,” dodal náměstek Hájková. Změna tradičního systému parkovacích automatů směrem k autamatům s klávesnicemi může také zvýšit efektivitu kontroly parkování a snížit chybové procento při vyhodnocování registračních značek.

Elektromobil hodlá zlepšit kontrolu placení pandováků v ulicích tím, že zachytí údaje z vozidlů, která zaparkovala v zónách s novějšími automatizačními systémy. Data z kamer jsou zpracovávána počítačem v automobilu a vše je odesláno na městskou policii ke kontrole a dalšímu vyhodnocování.V případě zjištění nesrovnalostí, majitel vozidla obdrží informace o pěstupku do datové nebo poštovní schránky.

“Ročně za parkování bez zaplaceného povolení přijde kolem 15 tisíc pokut,” poznamenal náměstek primátora.

Plzeňský pokus řeší nejen kontrolu zaplaceného parkování, ale rovněž zaznamenává auta veřejné dopravy, která by měla respektovat povolenou dobu k zastavení při zásobování městky.

Monitorovací auto využívá podobný systém, jaký byl dříve zaveden v Praze či v Brně. Výsledky a zkušenosti z těchto pokusů pravděpodobně pomohou vylepšit a zdokonalit nový systém kontroly parkování v Plzni.

Autor: Jiří Padevěd Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka