Pracovníci fakulty data shromáždili a zpracovali v průběhu letošního jara a léta ve spolupráci s Průmyslovou a obchodní komorou (IHK) v saském Chemnitz a Technickou univerzitou Chemnitz v jedenácti saských a deseti českých městech a obcích českého severozápadu. Dotazníky zodpovědělo na obou stranách hranice přes 1 400 respondentů.
Ze studie vyplývá, že hlavním důvodem cesty přes hranice je pro obě strany nákup, případně tankování pohonných hmot – v případě německých návštěvníků českých měst pro každého druhého
z nich, u českých návštěvníků Saska pro více jak dvě třetiny dotazovaných.
Němci kupují v Česku především potraviny, pohonné hmoty a tabákové výrobky, zatímco Češi vyhledávají v Německu vedle potravin sortiment drogerie a kosmetických výrobků, oblečení a obuvi. Stejně jako pro Němce je i pro Čechy hlavním stimulem pro nákup v zahraničí cenová výhodnost. Pro české zákazníky jsou dalšími důvody pro nákup kvalita a širší nabídka, zatímco pro německé zákazníky spíše flexibilnější otevírací doba.
Celkem 87 % dotázaných českých občanů cestuje k našim sousedům za nákupy vícekrát za rok, do Česka vyjíždí dle výsledků šetření vícekrát do roka 73 % dotazovaných německých návštěvníků. Nejčastěji používaný dopravní prostředek k cestě je na obou stranách v cca 90 % osobní automobil. Při nákupu obě strany utratí nejčastěji částku v rozmezí 51 – 100 eur.
Na základě výsledků analýzy chování českých zákazníků v Německu a finanční podpory z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRE) vyšla v němčině monografie pod názvem „Grenzüberschreitender Besucherverkehr (Tschechen in Sachsen – Erzgebirge und Vogtland)“, shrnující kompletní výsledky šetření a opírající se o teoretický základ a aktuální trendy marketingového výzkumu. Publikace je k dispozici nejen studentům obou zmíněných univerzit, ale zároveň i všem zájemcům z podniků, měst, obcí a nejrůznějších institucí a organizací, pro které je příhraniční návštěvní ruch významný.