Plzeň požádá o dotaci na cyklostezku podél Karlovarské

Stezka je navržena v místě stávajícího chodníku a rabátka. Pás pro cyklisty má šířku 2,0 m a asfaltový povrch, chodník má proměnnou šířku 1,9 – 2,2 m a také asfaltový povrch. Pás pro cyklisty je navržen téměř v celé délce nové stezky od chodníku oddělený zeleným pásem šířky 1,6 až 2,3 m s výsadbou s...

Jarní servisní akce AUTO CB

Stezka je navržena v místě stávajícího chodníku a rabátka. Pás pro cyklisty má šířku 2,0 m a asfaltový povrch, chodník má proměnnou šířku 1,9 – 2,2 m a také asfaltový povrch. Pás pro cyklisty je navržen téměř v celé délce nové stezky od chodníku oddělený zeleným pásem šířky 1,6 až 2,3 m s výsadbou stromů. V úsecích, kde pás pro cyklisty přiléhá k chodníku, je od něho oddělen hmatným pásem šířky 0,3 m. Délka nové stezky pro chodce a cyklisty je 230 m. Je součástí existující stezky pro chodce a cyklisty, která začíná v centru města, vede podél Karlovarské třídy a Studentské ulice, kde na ni má na hranici města navázat vyprojektovaná stezka pro cyklisty do obce Chotíkov (akci připravuje obec Chotíkov). Na opravu úseku „Rondel“ získalo město v roce 2010 dotaci ze SFDI, úsek mezi křižovatkami s Lidickou ul. a ul. Na Chmelnicích byl realizován v rámci rozsáhlé rekonstrukce celého uličního profilu (investory bylo Ředitelství silnic a dálnic a město Plzeň), úsek nad ul. Na Chmelnicích byl realizován v rámci stavebních úprav jednotlivých křižovatek a mezilehlé úseky z provozního rozpočtu Správy veřejného statku města Plzně.

Stezka pro chodce a cyklisty s rozděleným provozem podél Karlovarské třídy je vedena podél silnice I. třídy I/20. Jedná se o pětipruhovou směrově rozdělenou komunikaci se zvýšeným tramvajovým pásem. Ve směru do centra jsou dva jízdní pruhy, ve směru z centra (tj. podél stezky) tři jízdní a následně čtyři řadicí pruhy. Vzhledem k vysoké intenzitě motorové dopravy je jízda cyklistů po této komunikaci zcela nevhodná.

Stavba má vydané stavební povolení, které nabylo právní moci dne 6. 12. 2011.

Náklady akce „Stezka pro chodce a cyklisty Karlovarská“ vč. DPH jsou předběžně odhadnuty takto:

celkové rozpočtové náklady stavby 2 375 tis. Kč, uznatelné náklady 944 tis. Kč, dotace (až 65% z uznatelných nákladů akce) 613 tis. Kč, vlastní zdroje 1 762 tis. Kč. - v případě přidělení dotace bude hrazeno z rozpočtu KŘTÚ – SVSMP – komunikace pro rok 2013).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 19.12.2012 08:34



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka