Škodovka dodá vlaky na Slovensko

Kontrakt na dodávku deseti příměstských patrových jednotek PUSH/PULL a na úpravu lokomotiv řady 263 uzavřeli poslední červnový den představitelé společností ŠKODA VAGONKA a. s. a Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. Současně s podpisem souprav Push/Pull byl představiteli společnosti Železničná spo...

Jarní servisní akce AUTO CB

Kontrakt na dodávku deseti příměstských patrových jednotek PUSH/PULL a na úpravu lokomotiv řady 263 uzavřeli poslední červnový den představitelé společností ŠKODA VAGONKA a. s. a Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. Současně s podpisem souprav Push/Pull byl představiteli společnosti Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. a ŠKODA TRANSPORTATION a. s. podepsán kontrakt na dodávku dvou elektrických lokomotiv. Konstrukce lokomotivy vychází z koncepce typu ŠKODA 109E, který již plzeňská firma dodává společnosti České dráhy. Oproti lokomotivám 109E dodávaným Českým drahám budou mít některé úpravy, například odlišnou maximální rychlost; ta dosáhne 160 kilometrů za hodinu. První vozy dodá ŠKODA TRANSPORTATION 30 měsíců od podpisu smlouvy. "Oba kontrakty jsou důkazem, že Škodovka je plně konkurenceschopná na zahraničních trzích," uvedl generální ředitel ŠKODA TRANSPORTATION Tomáš Krsek.
Hodnota obou kontraktů dosahuje celkem přibližně 2,1 mld. Kč.

Soupravy Push/Pull

Soupravy typu Push-Pull jsou soupravy tažené nebo tlačené lokomotivou na jedné straně soupravy, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. V praxi to znamená, že při příjezdu do konečné stanice u souprav tohoto typu nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy (tedy na „druhé čelo vlaku“). Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze a lokomotiva zůstává na původním místě. Při zpáteční cestě je tedy na konci vlaku a soupravu tlačí. Toto řešení přináší úsporu technologických časů, energie a používání objízdné koleje, které by byly nutné pro manipulaci s lokomotivou.

Souprava lokomotivního vlaku typu Push/Pull (tlačené/tažené) je třívozová se dvěma vloženými [PVV] a jedním řídicím [PRV] vozem, a to ve spojení [lokomotiva+PVV+PVV+PRV]. Soupravu vede upravená lokomotiva řady 263 ZSSK.
Konstrukce vozů vychází z koncepce vozidel elektrických jednotek 671 ZSSK a splňuje všechny technické standardy i uživatelské požadavky zákazníka. Vozidla disponují přehledným informačním systémem. Vnitřní kamerový okruh umožňuje strojvedoucímu přehled o dění ve vlaku a přispívá i k vyšší bezpečnosti cestujících. Vozidla jsou vybavena uzavřeným systémem WC. Příjemný, plně klimatizovaný interiér umožňuje přepravu handicapovaných cestujících na invalidních vozících.
Na rozdíl od vozů souprav 671 jsou vozy soupravy Push/Pull vybaveny centrálním zdrojem energie. Na čelech jsou opatřeny klasickou šroubovkou a nárazníky.

Technické parametry
Délka třívozové soupravy tažené lokomotivou řady 263 ZSSK 96 000 mm
Maximální konstrukční rychlost vozů 160 km/hod
Počet sedadel v třívozové soupravě 362
Počet míst na stání 352
Celková obsaditelnost třívozové soupravy Push/Pull 714 cestujících


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 13.08.2009 07:04



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka