Úterní Jeden svět: kritika režimu v Egyptě, život neslyšících i sex handicapovaných

Na úterý je na Moving Station nachystaný mimořádný program. Pořadatelé představí dokument, který vznikl během filmového workshopu, nabídnou další čtyři dokumenty a zajímavé debaty.

Jarní servisní akce AUTO CB

V 15:00 hodin program začíná snímkem Život začíná po stovce, který získal na letošním festivalu diváckou cenu (ze všech dokumentů uváděných na festivalu získal od pražských návštěvníků nejlepší hodnocení). Dokument vypráví příběh více než stoleté bloggerky. Počítač a elektronická komunikace s okolím si našly pevné místo v jejím životě. O tom, že virtuální prostor nemusí být pro seniory tabu, přijde diváky přesvědčit Miroslava Kudrnová z plzeňské organizace Totem.

V 18:00 hodin se začnou promítat další dva dokumenty. Škádlení Goliáše ukáže neobyčejný příběh egyptského chirurga, který cítil silnou potřebu kritiky režimu a ta ho dovedla k tomu, že aktuálně uvádí velmi úspěšnou satirickou talkshow. Hostem divácké debaty bude Zbyněk Tarant z Katedry blízkovýchodních studií Filozofické fakulty ZČU.

Snímek Miluj mě, jestli to dokážeš se dotýká práv lidí se zdravotním postižením, konkrétně se zaměřuje na oblast sexuálního života. O sexuální asistenci, která si v ČR teprve hledá své místo, přijede na festival debatovat Lucie Šídová, která se věnuje se individuální terapii a somatickému koučování. Angažuje se v oblasti domácího a sexuálního násilí, v práci s traumatem, terapeutické práci se ženami ze sexbyznysu a v oblasti sexuality osob s hendikepem.

Ve 20:30 hodin naváží další dvě projekce. Rakouský dokument Slyšet očima nahlíží do života lidí se sluchovým postižením. Snímek uvádíme se speciálními titulky vhodnými pro neslyšící osoby. Po filmu bude s diváky debatovat Renata Vordová – pedagožka, terapeutka a divadelnice, která mimo jiné pracovala s lidmi se sluchovým postižením a Miroslav Hanzlíček – sociální pracovník, tlumočník do znakového jazyka, zakladatel Spolku neslyšících Plzeň a - bez nadsázky - jedna z klíčových osob, které v Plzni pomáhají lidem se sluchovým postižením. Debata bude tlumočena do znakového jazyka.

Poslední úterní akcí bude projekce bloku krátkých filmů z projektu My Street Films. Pokud Vás láká tvorba vlastních filmových počinů a chtěli byste představit příběhy z Vaší ulice, pak se přijďte seznámit s interaktivní mapou krátkých dokumentů, kterou My Street Fims provozuje. V rámci akce bude světová premiéra :-) krátkého dokumentu, který vznikl v rámci filmového workshopu na festivalu v Plzni!

The Loop Jazz Club