Největší jednání českých firem s německými nákupčími proběhlo v Plzni

Celkem 11 německých nákupčích jednalo s 61 českými firmami o vzájemné spolupráci a konkrétních kooperačních nabídkách na akci Sourcing Day Tschechien ve Vědeckotechnickém parku v Plzni.

potisk adapt print

Agentura CzechTrade shromáždila poptávky od zahraničních firem a vybrala české dodavatele „na míru“ německým zákazníkům. 
O letošní ročník Sourcing Day Tschechien projevilo zájem celkem 117 českých firem, z toho 61 bylo vybráno ke konkrétním byznysovým jednáním. Osobně přijelo do Plzně 11 nákupčích z Německa, jeden jednal online. Firmy hledaly příležitosti v široké škále oborů, od obalových materiálů a chemikálií přes elektrotechniku po design kovů a zpracování plastů.

Tuzemské firmy se akce účastní především kvůli široké škále německých nákupčích, se kterými by nebylo jednoduché se sejít. Klíčovou roli v těchto česko-německých obchodních interakcích zastávají pracovníci zahraničních kanceláří CzechTrade, kteří cíleně vyhledávají zákazníky pro české firmy. Nové příležitosti lze hledat na veletrzích, networkingových akcích a konferencích, kde konkrétního nákupčího daná zahraniční kancelář osloví a nasměruje jeho zájmy na Českou republiku. „Před finálním jednáním spolupracují zástupci kanceláře CzechTrade s pražskou centrálou na výměně informací mezi nákupčími a potenciálními českými dodavateli. Osobní schůzka následně proběhne s výrobci, kteří odpovídají představě nákupčího,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.
Domácí firmy si na projektu chválí zejména možnost setkat se s nákupčími firem, ke kterým by se samy velmi těžko dostávaly, a to navíc v České republice. Vítají rovněž pomoc s přípravou na jednání, asistenci v jejich průběhu a následnou komunikaci s nákupčími. „Výběr tuzemských firem přizpůsobujeme na míru německým nákupčím, aby jejich následná komunikace byla co nejjednodušší, nejefektivnější a nejúspěšnější,“ vysvětluje generální ředitel.

Zahraniční podniky pak oceňují znalosti pracovníků CzechTrade v oblasti výrobně-servisního potenciálu České republiky, flexibilitu při organizaci akce, odesílání vzorků získaných během jednání, možnost návštěvy podniků nebo i pomoc s ubytováním a tlumočením. „Často od zahraničních nákupčích slýcháme, že žádná jiná země jim nedokázala nabídnout efektivnější servis,“ dodává Radomil Doležal.
V rámci Sourcing Day Tschechien každoročně přináší nejvíce příležitostí nákupčí z Německa. Do projektu se ale začíná zapojovat čím dál tím více teritorií, jako je například Švédsko, které se zaměřuje na potřeby pro zahrádkáře a farmáře nebo Španělsko, které nabízí příležitosti ve stomatologii či strojírenství.



NetConcert Music by Frank Zappa

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Clarinet Factory

Hlavní zprávy

 

NetConcert Monica Mancini
uniweb weby