Plzeň připravuje projekt záchytného parkoviště v Kotkově ulici

Projekt zřízení záchytného parkoviště v Kotkově ulici připravuje Správa veřejného statku města Plzně. Kvůli tomu bude od roku 2017 omezen prostor sloužící dosud pro odstavování autobusů, které obsluhují Centrální autobusové nádraží v Husově ulici.

Cílená propagace v Plzni

Protože dotčené pozemky dosud pronajímal centrální městský obvod, odsouhlasila rada města jejich vyjmutí z působnosti obvodu s tím, že o jejich pronájmu budou rozhodovat městští radní. Současně rada doporučila zastupitelům schválit, převod kompetencí k datu 1. ledna 2017. 

„Vzhledem k požadavku vedení Městského obvodu Plzeň 3 na rozšíření parkovacích ploch západně od centra, bude v letošním roce vybrán zhotovitel a počátkem roku 2017 by měla být zahájena stavba záchytného parkoviště v Kotkově ulici na městských pozemcích, které dosud slouží jako odstavná plocha pro autobusy. Vznikne téměř 240 parkovacích stání, jež budou sloužit k parkování pro individuální automobilovou dopravu západně od Klatovské třídy. Aby město mohlo záchytné parkoviště zřídit, budou v roce 2017tyto plochy, které mají nyní pronajaty ČSAD autobusy Plzeň pro odstavování autobusů, vyjmuty z nájemní smlouvy,“ vysvětlil Petr Náhlík, náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí. 

Primátor města Plzně již v dubnu 2014 o tomto  záměru města s předstihem informoval společnost ČSAD autobusy Plzeň, která provozuje jak výpravní budovu CAN, tak odstavné parkoviště autobusů podél Domažlické ulice. Město považuje za nezbytné, aby společnost ČSAD autobusy Plzeň co nejdříve, nejlépe ještě v letošním roce, zpřístupnila pro odstav autobusů stávající odstavné parkoviště podél Domažlické ulice, které má kapacitu zhruba 20 autobusů. Tím se uvolní pozemky ve vlastnictví města potřebné pro záchytné parkoviště automobilů v Kotkově ulici. Projekt záchytného parkoviště souvisí se záměrem města Plzně schváleným již v roce 2013, kterým byl stanoven harmonogram rozšiřování zón placeného parkování v centru města.

Již počátkem roku 2011 byl radou města schválen dokument „Přestupní uzly IDP na území města Plzně“, který byl jedním z podkladů pro „Plán dopravní obslužnosti Plzeňského kraje na léta 2012 – 2016“, který byl v prosinci 2015 schválen Radou Plzeňského kraje. V souladu s ním chce město vybudovat na několika místech nové přestupní uzly Integrované dopravy Plzeňska, tedy místa pro společné zastávky autobusů směřujících do metropole z okolních měst a obcí, na nichž bude možné pohodlně přestoupit na městskou hromadnou dopravu. „V roce 2015 získalo město pravomocné stavební povolení na přestupní uzly Šumavská, Kaplířova, U Letiště a na odjezdovou část přestupního uzlu Slovany. Ve schváleném rozpočtu města pro rok 2016 jsou zastupitelstvem města vyhrazeny finance na prováděcí projekty těchto přestupních uzlů,“ uvedl dále Petr Náhlík.

V souvislosti s výstavbou přestupních uzlů, zejména po realizaci autobusového terminálu v Šumavské ulici u železniční stanice Hlavní nádraží, se bude postupně snižovat význam centrálního autobusového nádraží, dosud klíčového bodu pro příjezd a odjezd všech autobusových linek zajišťujících veřejnou dopravu v plzeňské aglomeraci. Na základě požadavku náměstka hejtmana pro oblast dopravy z podzimu 2015 a v souvislosti s přípravou žádostí města o dotace na výstavbu autobusových terminálů připravuje město Plzeň návrh, jak řešit provozování přestupních autobusových terminálů na území města. Podmínky pro provozování přestupních terminálů budou stanoveny ve spolupráci s Plzeňským krajem a organizátorem veřejné dopravy, společností POVED.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka