Evropané zažívají větší vzrušení při sledování fotbalu než při sexu

Evropané tráví více času sledováním oblíbeného fotbalového týmu (3,2 hodiny týdně), než kolik věnují sexu (2,4 hodiny týdně). Přečtěte si výsledky průzkumu, kterého se zúčastnilo více než 5 000 evropských spotřebitelů v únoru 2016 ve Spojeném království, Německu, Francii, Itálii a Španělsku!

Cílená propagace v Plzni

Podle výsledků průzkumu, který společnost Nissan zadala jako součást „Indexu vzrušení Nissan“, Evropané ze všech volnočasových aktivit nejvíce upřednostňují fotbal.

Průzkum, kterého se účastnilo více než 5 000 respondentů ze Spojeného království, Itálie, Francie, Německa a Španělska, ukázal, že více než polovina (55 %) obyvatel Evropy uvedla, že sledování fotbalu považují za okamžik nebo činnost, která jim každý týden či měsíc přináší největší vzrušení. Na dalších stupních žebříčku se umístilo holdování osobním zájmům (53 %) a sex (52 %).*

Muži (64 %) volí častěji než ženy (45 %) fotbal nebo sex (60 % mužů oproti 42 % žen) jako nejvíce vzrušující každotýdenní nebo každoměsíční aktivitu.

Evropané se častěji věnují sledování fotbalu než sexu

Výzkum také zjistil, že Evropané tráví více času sledováním oblíbeného fotbalového týmu (3,2 hodiny týdně), než kolik věnují sexu (2,4 hodiny týdně) či provozování sportovních aktivit (2,6 hodin týdně). Téměř čtvrtina (24 %) dotazovaných pak uvedla, že nejvíce vzrušení v životě jim přináší jejich fotbalový klub.

Ve snaze nalézt vědeckou příčinu, proč je fotbal tak vzrušující, navázala automobilka Nissan, oficiální sponzor Ligy mistrů UEFA, spolupráci s odborníky v oblasti sportovní vědy z univerzity v Loughborough a chystá se sestavit první Index vzrušení Nissan.

Index vzrušení Nissan

Index vzrušení Nissan si klade za cíl prozkoumat a porozumět vědecké stránce fanouškovského vzrušení pomocí „experimentů sledujících vzrušení“ přímo během zápasů UEFA Champions League na skutečných dvojicích fotbalových fanoušků. Na základě nich pak chce sestavit vědecký vzorec, který poukáže na klíčové prvky nejvíce vzrušujícího typu fotbalového utkání.

Jean-Pierre Diernaz, viceprezident společnosti Nissan Europe pro marketing, uvedl: „Vzrušení je středobodem všeho, co děláme. Usilujeme o to, abychom přinášeli inovace a vzrušení, ať už prostřednictvím zápasů UEFA Champions League nebo vývojem technologií inteligentní mobility, které utvářejí naši budoucnost. Děláme velké pokroky v oblasti výzkumu, technologií a konstrukce, díky kterým Nissan směřuje k vzrušující budoucnosti.“

V oblasti technologií, konstrukce a designu vyvíjí automobilka Nissan inovace, které ji posouvají do budoucnosti charakterizované takto: Její crossovery budou nejen praktické… ale také ambiciózní, její elektromobily budou nejen ekologické… ale také důmyslné, její technologie pilotovaného řízení budou nejen futuristické… ale také inteligentní. Dokládají to nejprodávanější elektromobil na světě Nissan LEAF i supersport Nissan GT-R.

Neoblíbenější evropské týmy a hráči pocházejí z La Ligy

Jistě není překvapením, že na prvním místě mezi nejvíce vzrušujícími fotbalisty se umístil nejproduktivnější hráč v historii klubu FC Barcelona Lionel Messi (69 %), v závěsu následoval Cristiano Ronaldo (53 %) a Neymar Júnior (31 %).

Evropští fanoušci rovněž uvedli, že třemi nejvíce vzrušujícími týmy jsou FC Barcelona (64 %), Real Madrid (60 %) a Bayern Mnichov (41 %). Téměř tři čtvrtiny (73 %) Evropanů označily za divácky nejvíce vzrušující sportovní akci roku finále UEFA Champions League.

Evropané se shodují na tom, že jejich oblíbený fotbalový klub jim přináší více vzrušení než jejich zaměstnání 

Když byli respondenti požádáni, aby uvedli dva nejvíce vzrušující aspekty v životě, každý čtvrtý (24 %) zvolil svůj oblíbený fotbalový klub. Oproti tomu jen každý pátý (18 %) uvedl své zaměstnání. Oblíbený fotbalový klub řadili jako jeden ze dvou nejdůležitějších aspektů v životě nejčastěji Britové (30 % oproti 24 % celkově).

Evropané považují finálové utkání UEFA Champions League za divácky nejvíce vzrušující sportovní událost roku

Téměř tři čtvrtiny (73 %) Evropanů ze Spojeného království, Itálie, Francie, Německa a Španělska uvedly, že sportovní událost, na kterou se každoročně nejvíce těší, je finále UEFA Champions League. Více než čtvrtina (28 %) si také nechává volné místo v diáři v den, kdy se koná finálové utkání.

Více než polovina (53 %) z nich pak potvrdila, že při sledování zápasů, utkání nebo jiných sportovních událostí se citově naplňují.

* Průzkum provedený s více než 5 000 evropskými spotřebiteli institutem Norstat Ltd. na objednávku společnosti Nissan Europe v únoru 2016 (ve Spojeném království, Německu, Francii, Itálii a Španělsku).

 

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
út 22.03.2016 14:02




4 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka