Cenu si převzalo 12 subjektů ve čtyřech kategoriích. První místo získalo Centrum pečovatelských a ošetřovatelských služeb Město Touškov, město Starý Plzenec a společnosti SYSTERM a GRAMMER CZ.
Vítězové 5. ročníku soutěže Cena hejtmana Plzeňského kraje za společenskou odpovědnost 2017 převzali z rukou hejtmana Plzeňského kraje Josefa Bernarda, předsedy Regionální hospodářské komory Plzeňského kraje a zároveň zastupitele Plzeňského kraje Pavla Karpíška, ředitelky Regionální hospodářské komory Plzeňského kraje a krajské radní pro oblast životního prostředí a zemědělství Radky Trylčové a poradce ministra a vedoucího úřadu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Bronislava Mikela certifikát, koš s regionálními potravinami a skleněnou pamětní trofej.
Kategorie Veřejný sektor – ostatní:
1. Centrum pečovatelských a ošetřovatelských služeb Město Touškov
2. Bolevecká základní škola Plzeň
3. Středisko volného času RADOVÁNEK
Kategorie Veřejný sektor – obce:
1. Starý Plzenec
2. Břasy
3. Holýšov
Kategorie Podnikatelský sektor – do 250 zaměstnanců:
1. SYSTERM s.r.o.
2. Ibis hotel Plzeň / Kateřinská hotel s.r.o.
3. SAFEROAD Czech Republic s.r.o.
Kategorie Podnikatelský sektor – nad 250 zaměstnanců:
1. GRAMMER CZ, s.r.o.
2. Škoda JS a.s.
3. Borgers CS spol. s.r.o.
Pátý ročník Ceny hejtmana Plzeňského kraje za společenskou odpovědnost 2017 vyhlásil Plzeňský kraj ve spolupráci s Regionální hospodářskou komorou Plzeňského kraje a Radou kvality ČR. Cena hejtmana kraje za společenskou odpovědnost ideově vychází z Národní ceny ČR za CSR (CSR = Corporate Social Responsibility).
Přihlásit do soutěže se mohly všechny podnikatelské subjekty a subjekty veřejného sektoru působící na území Plzeňského kraje, vyplněním přihlášky a dotazníku v průběhu dubna. V květnu pak proběhlo hodnocení.
Cílem soutěže je ocenit veřejný sektor (tj. neziskové organizace, obce, školy, nemocnice aj.) a podnikatelský sektor, který je v Plzeňském kraji aktivní na poli společenské odpovědnosti.
Obecným cílem soutěže je iniciovat zájem organizací o principy společenské odpovědnosti, charakterizované především zvýšeným zájmem o problematiku životního prostředí a sociální odpovědnosti, iniciovat posun pohledu na vlastní společenskou roli z úrovně „Profit only“ (pouze zisk) k širšímu pohledu tří „P“ – „People – Planet – Profit“ („lidé – planeta – zisk“).
Společenskou odpovědnost jakožto odpovědnost firem za dopad jejich činnosti na své okolí definovala v roce 2011 Evropská komise. V praxi to znamená, že podniky, které přijaly zásady CSR za své, si dobrovolně stanovují vysoké etické standardy, snaží se minimalizovat negativní dopady na životní prostředí, pečují o své zaměstnance, udržují s nimi dobré vztahy a přispívají na podporu regionu, v němž podnikají. To firmám přináší možnost odlišit se od konkurence, stát se pro své zaměstnance atraktivním zaměstnavatelem a pro ostatní firmy žádaným partnerem.